KudoZ home » French to Dutch » Marketing / Market Research

est à la pointe de la technique

Dutch translation: gebruikt de nieuwste technologie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:est à la pointe de la technique
Dutch translation:gebruikt de nieuwste technologie
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

20:49 Feb 18, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research
French term or phrase: est à la pointe de la technique
XXXX est à la pointe de la technique

Slogan voor een belangrijk energiebedrijf in Frankrijk. Ik heb echt geen inspiratie vandaag. Wie kan helpen?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
gebruikt de nieuwste technologie
Explanation:
iets in die richting
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Dank je wel Jan Willem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1gebruikt de nieuwste technologie
Jan Willem van Dormolen
4high techxxxNicolette Ri
2 +1is technologisch leidinggevend.
Ariser
3 -1XXX levert spitstechnologie
Paul Peeraerts


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
est à la pointe de la technique
is technologisch leidinggevend.


Explanation:
of gebruikt speerpunttechnologie.


Ariser
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: technisch is ook goed. Of "loopt vooraan met/in de techniek/technologie
1 hr

45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
est à la pointe de la technique
XXX levert spitstechnologie


Explanation:
of XXX staat aan de spits (van de technologie)

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariser
6 mins

disagree  Leo te Braake | dutCHem: lijkt mij een vreselijk lelijk germanisme
40 mins

disagree  Jan Willem van Dormolen: absoluut een germanisme
14 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
est à la pointe de la technique
gebruikt de nieuwste technologie


Explanation:
iets in die richting

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 15
Grading comment
Dank je wel Jan Willem!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joris Bogaert
1 hr

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
est à la pointe de la technique
high tech


Explanation:
technologisch geavanceerd

xxxNicolette Ri
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 39