KudoZ home » French to Dutch » Marketing / Market Research

institut d’études marketing

Dutch translation: instituut voor marketingonderzoek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:institut d’études marketing
Dutch translation:instituut voor marketingonderzoek
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

20:37 Feb 19, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research
French term or phrase: institut d’études marketing
Hoe kan ik deze titel het beste vertalen. Een instituut voor marketingonderzoek?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
instituut voor marketingonderzoek
Explanation:
Inderdaad.
(wat is eigenlijk het probleem?)
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Ik zat heel erg te twijfelen, vond het vreemd klinken. Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2instituut voor marketingonderzoek
Jan Willem van Dormolen
4instituut voor marktonderzoekxxxNicolette Ri
4instituut voor marketing
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
institut d’études marketing
instituut voor marketing


Explanation:
Met 'instituut voor marketing' maak je zeker geen brokken. Onderzoek en studie (enz) horen daar immers altijd bij.

B.v.:
NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing. Het NIMA stimuleert, ontwikkelt en professionaliseert marketeers werkzaam in het marketingvakgebied. ...
www.vlc.nl/cms/ index.php?NIMA%2C%

A0Nederlands_Instituut_voor_Marketing
Onderwijsinstelling: Hanzehogeschool Groningen Locatie: Instituut voor Marketing & Ondernemerschap. Zernikeplein 7 9704AA Groningen ...
ma.carp.nl/instelling/ locatie.asp?nLocatieID=3152&strSelectedTab=Opendagen


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariser
5 mins

disagree  Jan Willem van Dormolen: Nee, marketing en marketingonderzoek zijn twee verschillende dingen.
7 hrs
  -> alsof we dat niet weten...in een instituut voor marketing wordt marketing toch bestudeerd, onderzocht...maar 'marktonderzoek' mag uiteraard ook

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
institut d’études marketing
instituut voor marketingonderzoek


Explanation:
Inderdaad.
(wat is eigenlijk het probleem?)

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 15
Grading comment
Ik zat heel erg te twijfelen, vond het vreemd klinken. Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annette van der Lei
5 mins

agree  Jacqueline van der Spek
2 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
institut d’études marketing
instituut voor marktonderzoek


Explanation:
*

xxxNicolette Ri
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 39