KudoZ home » French to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

renvoi de direction

Dutch translation: leirol / omkeerschijf


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:renvoi de direction
Dutch translation:leirol / omkeerschijf
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

07:33 Sep 5, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / mobiele kraan
French term or phrase: renvoi de direction
Geen context. Staat in de tabel met onderhoudswerkzaamheden van de kraan. Wat wordt hiermee bedoeld?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
leirol / omkeerschijf
Explanation:
Zonder context niet 100% zeker, maar als het een onderdeel is dat onderhoud behoeft (ik neem aan smering) lijkt me het meest waarschijnlijk dat een omkeerschijf is bedoeld (ook wel "poulie de renvoi").
Selected response from:

avantix
Netherlands
Grading comment
Ik hou het hier op. Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3(overbrenging in het) stuurhuisErik Boers
3leirol / omkeerschijf
avantix


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
leirol / omkeerschijf


Explanation:
Zonder context niet 100% zeker, maar als het een onderdeel is dat onderhoud behoeft (ik neem aan smering) lijkt me het meest waarschijnlijk dat een omkeerschijf is bedoeld (ook wel "poulie de renvoi").

avantix
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 90
Grading comment
Ik hou het hier op. Dank je wel!

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(overbrenging in het) stuurhuis


Explanation:
Dat is het althans bij een auto. Hier kun je misschien ook stuurmechanisme zeggen.

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 46
Notes to answerer
Asker: Hoi Eric, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb het allemaal nogmaals nagekeken. Zelf had ik 'stuuroverbrenging' gevonden, maar vind weinig hits op Google.