KudoZ home » French to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Le capteur à moulinet

Dutch translation: windsensor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Le capteur à moulinet
Dutch translation:windsensor
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

08:06 Sep 5, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / mobiele kraan (onderhoud)
French term or phrase: Le capteur à moulinet
- Le capteur à moulinet est fixé au moyen d’un tube Ø27mm livré avec le système.

Geen context, maar ik vermoed dat het gaat om de sensor die de windsnelheid meet. Ik kan me voorstellen wat er wordt bedoeld, maar hoe zeggen we dit in het Nederlands?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
windsensor
Explanation:
De tweede link gaat over de toepassing bij een kraan. Laat je niet misleiden door de Duitstalige tekst - windsensor is in het DE en NL hetzelfde.
Selected response from:

avantix
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3anemometerjozef-jan markey
2windsensor
avantix
2windsensor
cvz


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
windsensor


Explanation:
voor een sensor die stroom meet, heet het een stroomsensor dus....?

cvz
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
windsensor


Explanation:
De tweede link gaat over de toepassing bij een kraan. Laat je niet misleiden door de Duitstalige tekst - windsensor is in het DE en NL hetzelfde.


    Reference: http://www.vaisala.com/nl/bedrijfsonderdelen/instruments/pro...
    Reference: http://www.baumaschine.de/Portal/download.php?w=BmtT&p1=Magd...
avantix
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 90
Grading comment
Dank je wel!

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
anemometer


Explanation:
Dit is het juiste woord. Het is een molentje met 4 schoepjes, het produceert een elektrisch signaal in functie van de windkracht

jozef-jan markey
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 82