KudoZ home » French to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

des grues à plein portique

Dutch translation: volportaalkranen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:des grues à plein portique
Dutch translation:volportaalkranen
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

13:43 Sep 4, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
French term or phrase: des grues à plein portique
XXX onçoit et construit des grues à portiques, des grues à plein portique, des grues pour les grandes constructions mécaniques, des grues-bennes, des grues pour la manipulation des matériaux sidérurgiques

Een advertentie van een bedrijf, zonder context. Is dit ook een soort portaalkraan?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
volportaalkranen
Explanation:
Op een paar sites wordt een onderscheid gemaakt tussen volportaalkranen en halfportaalkranen.

http://www.vdbtt.nl/documentatie/docu_standaardkranen.pdf
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
Ik ga hiervoor, omdat in de advertentie duidelijk onderscheid wordt gemaakt. Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3volportaalkranenErik Boers
3portaalkraanThierry Baillet


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
portaalkraan


Explanation:
ik geloof niet dat er in het NL een verschil wordt gemaakt tussen "grue à portique" en "grue à plein portique": eventueel "portaalkraan met volle brug"
een andere oplossing is dat je vertaald met een synoniem: "loopkraan"

Thierry Baillet
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
volportaalkranen


Explanation:
Op een paar sites wordt een onderscheid gemaakt tussen volportaalkranen en halfportaalkranen.

http://www.vdbtt.nl/documentatie/docu_standaardkranen.pdf

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 46
Grading comment
Ik ga hiervoor, omdat in de advertentie duidelijk onderscheid wordt gemaakt. Dank je wel!