KudoZ home » French to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

tourne dans le vide

Dutch translation: de startknop draait door


12:17 Jun 30, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering
French term or phrase: tourne dans le vide
Vérifier que le bouton de mise en marche ne s'est pas cassé (tourne dans le vide). (Ik had ervan gemaakt "de knop pakt niet", maar vind het nogal wollig)
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Dutch translation:de startknop draait door
Explanation:
Misschien een mogelijkheid?

Het doek staat slap en is vuil, de bakelieten kast is gaaf maar verweerd,
de knop draait door en er ontbreekt een schroef in de achterwand. ...
www.hupse.nl/radio/repair/TeslaARS217.htm
Selected response from:

hirselina
Grading comment
Dank je wel !!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2de startknop draait doorhirselina
4is dol, pakt niet meer
Jacqueline van der Spek


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
de startknop draait door


Explanation:
Misschien een mogelijkheid?

Het doek staat slap en is vuil, de bakelieten kast is gaaf maar verweerd,
de knop draait door en er ontbreekt een schroef in de achterwand. ...
www.hupse.nl/radio/repair/TeslaARS217.htm

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18
Grading comment
Dank je wel !!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ballistic: Dat lijkt me correct en aanvaardbaar.
21 mins

agree  Tea Fledderus
21 hrs

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
is dol, pakt niet meer


Explanation:
zie van Dalen Hedendaags Nederlands

dol:

(van schroefdraad) niet meer pakkend
een dolle schroef:een schroef waarvan de schroefdraad niet meer pakt

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch