KudoZ home » French to Dutch » Media / Multimedia

\\het woord "réparer" in de "taal" van Windows

Dutch translation: herstellen


06:59 Apr 6, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Media / Multimedia / cd rom met een catalogus
French term or phrase: \\het woord "réparer" in de "taal" van Windows
Ik ben bezig een cd-rom aan het vertalen waarin ik het woord "réparer" moet vertalen in de "taal" van Windows. Mijn systeem is in het Frans. Kan ik het vertalen met "repareren" ?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Dutch translation:herstellen
Explanation:
nee, herstellen gebruiken
"Het systeem kan deze fout niet herstellen"
Bron: Microsoft glossaries
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6herstellenxxxNicolette Ri
5herstellenHilde Heppe


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
\het woord
herstellen


Explanation:
nee, herstellen gebruiken
"Het systeem kan deze fout niet herstellen"
Bron: Microsoft glossaries


    Reference: http://www.lai.com/microsoft.html
xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chantal Henno
29 mins

agree  GertV
32 mins

agree  xxxSaifa
58 mins

agree  Benny Raemaekers
5 hrs

agree  Johanna van Deursen
1 day5 hrs

agree  Tea Fledderus
13 days

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
réparer
herstellen


Explanation:
Volgens de officiële glossaria van Microsoft (ik heb zowel de Engels-Franse als de Engels-Nederlandse versie), is 'réparer' de vertaling van het Engelse 'repair', en is de Nederlandse vertaling daarvan 'herstellen'.


    Reference: http://ftp://ftp.microsoft.com/developr/msdn/newup/glossary
Hilde Heppe
Native speaker of: Dutch