KudoZ home » French to Dutch » Medical: Pharmaceuticals

confort digestif

Dutch translation: een goed werkende/functionerende spijsvertering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:confort digestif
Dutch translation:een goed werkende/functionerende spijsvertering
Entered by: Katrien De Clercq

07:58 Jul 1, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / Natuurlijke producten
French term or phrase: confort digestif
Daar zijn we weer met "confort". "L'osmose digestive est rétablie permettant la transformation des aliments en nutriments. Résultats. "Confort digestif" dès les premières prises."

Zou ik dit kunnen vertalen als "een goed werkend spijsverteringsstelsel"?

Alvast bedankt!

Katrien
Katrien De Clercq
een goed werkende/functionerende spijsvertering
Explanation:
En waarom niet, maar dat '-stelsel' zou ik weglaten.

Voorbeelden:

Dit levert een prima bijdrage aan het behoud van je gezondheid in het algemeen en goed functionerende spijsvertering en stoelgang in het bijzonder. ...
www.bloem-natuurprod.nl/pagina.php?PAGINA_ID=77

Met als resultaat een onvoldoende werkende spijsvertering en/of onvoldoende opname van de ... Een goede balans in deze darmflora is dus essentieel. ...
gottswaal.nl/detail.php?cod=283&page=50&groep=licha
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Dank je wel, Evert!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4een goed werkende/functionerende spijsvertering
Evert DELOOF-SYS
3 +3een vlotte spijsverteringErik Boers
4een aangename spijsvertering
Adela Van Gils


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
een vlotte spijsvertering


Explanation:
Bijvoorbeeld.

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michaël Temmerman: klinkt net iets vlotter:-)
20 mins

agree  Tea Fledderus: ik zou er een goede spijsvertering van maken
32 mins

agree  Roel Verschueren: een goede spijsvertering, ja
2 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
een goed werkende/functionerende spijsvertering


Explanation:
En waarom niet, maar dat '-stelsel' zou ik weglaten.

Voorbeelden:

Dit levert een prima bijdrage aan het behoud van je gezondheid in het algemeen en goed functionerende spijsvertering en stoelgang in het bijzonder. ...
www.bloem-natuurprod.nl/pagina.php?PAGINA_ID=77

Met als resultaat een onvoldoende werkende spijsvertering en/of onvoldoende opname van de ... Een goede balans in deze darmflora is dus essentieel. ...
gottswaal.nl/detail.php?cod=283&page=50&groep=licha

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank je wel, Evert!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilse van haneghem: Een vlotte spijsvertering klinkt mij een beetje té vlot.
24 mins

agree  Tea Fledderus
28 mins

agree  Linda Ferwerda
4 hrs

agree  Els Thant, M.A., B.Tr.: een goede spijsvertering (geen vlotte)
8 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een aangename spijsvertering


Explanation:
maar ik zou het afhankelijk maken van je vertaling van "osmose digestif".

spijsverteringscomfort/gemak, enz. enz.

succes

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish