KudoZ home » French to Dutch » Medical

coupure

Dutch translation: huidplukken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:massage au coupure
Dutch translation:huidplukken
Entered by: Jacqueline van der Spek

08:32 Mar 28, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Medical
French term or phrase: coupure
technique connective: (ivm massage) coupure avec les pouces fléchis ou l'index et le majeur à la base de la colonne vertébrale vers l'extérieur au-dessus de la crête iliaque.
Kaat
huidplukken
Explanation:
massage techniek voor stimulering van de diepere huidlagen.

Het lijkt erop dat jouw tekst gaat over huidtechnieken en niet over spieren. In dat geval zou ik kiezen voor huidplukken, ipv fricties omdat die vooral gebruikt worden voor de behandeling van banden en pezen
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5huidplukken
Jacqueline van der Spek
5fricties
Jacqueline van der Spek


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
fricties


Explanation:
kleine draaiende bewegingen met de duimmuis of vingertoppen voor diepe petrissage


    Compendium massage technieken
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 149

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
huidplukken


Explanation:
massage techniek voor stimulering van de diepere huidlagen.

Het lijkt erop dat jouw tekst gaat over huidtechnieken en niet over spieren. In dat geval zou ik kiezen voor huidplukken, ipv fricties omdat die vooral gebruikt worden voor de behandeling van banden en pezen

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 149
Grading comment
Hartelijk dank.