KudoZ home » French to Dutch » Medical

orchestra

Dutch translation: zich tot doel stellen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:orchestrer
Dutch translation:zich tot doel stellen

14:15 Mar 28, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Medical / syfilis
French term or phrase: orchestra
Reste un constat amer: le rêve de l'éradiction des microbes, qui berça les bactériologues au temps de Pasteur et que l'OMS orchestra dans les années 1960, a fait place à un plan de "contrôle" des grandes endémies et de réduction des risques.
Carvama
...die de WGO zich tot doel stelde
Explanation:
ik zou orchestrer hier vertalen door: tot doel stellen

of

wat de WGO uiteindelijk wou bereiken

of

waarvoor de WGO wedijverde
Selected response from:

AAAmedical
Belgium
Grading comment
heel erg bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4die werd uitgedragen door de WGOhirselina
4...die de WGO zich tot doel stelde
AAAmedical
3uitgroeide tot een groots opgezette campagnexuomil


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
die werd uitgedragen door de WGO


Explanation:
Een voorstel

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 364

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uitgroeide tot een groots opgezette campagne


Explanation:
1)..en in de zestiger jaren via de WHO (Wereld Gezondheidsorganisatie)uitgroeide tot een groots opgezette campagne,

Robert:
- 2. (XXe). Fig. Organiser, préparer soigneusement, en cherchant à donner le maximum d'ampleur et de retentissement. Orchestrer une campagne de presse.

2)..en in de zestiger jaren door de WHO (Wereld Gezondheidsorganisatie)werd geregiseerd,

Robert:
- 1. Mus. [a] Composer (une partition) en combinant les diverses parties instrumentales. - Instrumenter.


xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...die de WGO zich tot doel stelde


Explanation:
ik zou orchestrer hier vertalen door: tot doel stellen

of

wat de WGO uiteindelijk wou bereiken

of

waarvoor de WGO wedijverde


    Standard FR>NL woordenboek
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 162
Grading comment
heel erg bedankt!