KudoZ home » French to Dutch » Medical

résistance d'aval

Dutch translation: perifere vaatweerstand


08:26 Apr 4, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Medical
French term or phrase: résistance d'aval
indice de résistivité- résistance d'aval
stephie
Belgium
Dutch translation:perifere vaatweerstand
Explanation:
is het meest waarschijnlijk, maar de volledige zin zou kunnen helpen; "lit d'aval" is het "perifere vaatbed"; gaat uiteraard over de bloedvaten.
Groeten,

Nikolaus
Selected response from:

Elisabeth Ghysels
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4perifere vaatweerstand
Elisabeth Ghysels
3proximale weerstand
AAAmedical


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
proximale weerstand


Explanation:
weerstand, blokkering voor het oog gelegen.



AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 162

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
perifere vaatweerstand


Explanation:
is het meest waarschijnlijk, maar de volledige zin zou kunnen helpen; "lit d'aval" is het "perifere vaatbed"; gaat uiteraard over de bloedvaten.
Groeten,

Nikolaus


    Reference: http://studenten.samenvattingen.nl/search/open/4409830/
    Reference: http://www.derodepilaren.nl/bestanden/index_bloeddruk.html
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 55