KudoZ home » French to Dutch » Medical (general)

le collagène en forme de tri-hélice

Dutch translation: Collageen in drievoudige spiraalvorm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:le collagène en forme de tri-hélice
Dutch translation:Collageen in drievoudige spiraalvorm
Entered by: Nadjezda Heymans

15:13 Mar 9, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Medical (general)
French term or phrase: le collagène en forme de tri-hélice
le collagène en forme de tri-hélice possède des qualités de ressort capables...
Nadjezda Heymans
Callogeen in drievoudige schroefvorm
Explanation:
Schroef- of spiraalvrom
Selected response from:

Tony Vandenborn
Grading comment
Dank je.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5drievoudige schroefElène Klaren
4 +1collageen in de vorm van een drievoudige helixSerge L
3Callogeen in drievoudige schroefvormTony Vandenborn


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
drievoudige schroef


Explanation:
En dan zo: Collageen(molecuul) heeft de vorm van een drievoudige schroef, waardoor de veerkracht...

Collageen: Elk molecuul bevat 3 lange peptide ketens die als het ware als een schroef opgerold liggen. Tezamen vormen zij één grote schroef.
Hieronder een handige link voor je (FR en NL versie) waar ik al een aantal van de antwoorden op je cosmetique-vragen heb gevonden.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-09 15:22:22 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry, dubbel http:// bij de FR-Vichy-link...
Even weghalen dus als je daarheen wilt....


    Reference: http://www.vichy.com/nl/lexique/lexique.htm
    Reference: http://www.vichy.com/fr/lexique/lexique.htm
Elène Klaren
Native speaker of: Native in DutchDutch

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
collageen in de vorm van een drievoudige helix


Explanation:
"Crosslinking Collageen bestaat uit drie alfa-ketens van elk zo’n duizend aminozuren,
die als een drievoudige helix (triple helix) in elkaar zijn gewonden ... "

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.figon.nl/pdf/conceptuur-37.pdf
Serge L
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lien
7 hrs
  -> Bedankt Lien!

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
le collagène en forme de tri-hélice
Callogeen in drievoudige schroefvorm


Explanation:
Schroef- of spiraalvrom

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2
Grading comment
Dank je.