KudoZ home » French to Dutch » Other

fibre optique

Dutch translation: glasvezel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:fibre optique
Dutch translation:glasvezel
Entered by: Adela Van Gils

14:59 Jun 16, 2005
French to Dutch translations [Non-PRO]
Other / kerstboom
French term or phrase: fibre optique
Sapin fibre optique blanc

Het betreft hier een kerstboom. Kan ik fibre optique vertalen met optische vezel? Bij optische vezel denk ik eerder aan telefoonkabels etc...alvast bedankt!

http://decorations-noel.com/cgi-bin/psmfr.cgi?action=view_ca...
Annette van der Lei
Spain
optische glasvezel
Explanation:
staat in een van mijn woordenboeken

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 7 hrs 54 mins (2005-06-19 22:53:39 GMT)
--------------------------------------------------

kerstboom van witte glasvezel
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5optische glasvezel
Adela Van Gils
5 +2kerstboom van glasvezel
Tea Fledderus
3kerstboom met glasvezelverlichting
Tineke Pockelé


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kerstboom met glasvezelverlichting


Explanation:
(zie foto op website)


    Reference: http://www.rockingstone.nl/itcenter/detail.php?itemnr=3117&c...
Tineke Pockelé
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tea Fledderus: kerstboom van glasvezel
38 mins

agree  Gerard de Noord: De plaatjes van Annette laten duidelijk zien dat het hier gaat om een kerstboom met glasvezelverlichting.
58 mins
  -> Leek mij ook. En afgezien daarvan vind ik het (commercieel gezien) ook iets aantrekkelijker klinken dan 'glasvezelboom' o.i.d. Die zou ik persoonlijk liever niet in huis halen... :-)

56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kerstboom van glasvezel


Explanation:
ervaring

--------------------------------------------------
Note added at 2005-06-16 16:05:42 (GMT)
--------------------------------------------------

zie ook: http://www.decofinder.com/df/fr/plus_produits/16/2607/sapin_...

--------------------------------------------------
Note added at 2005-06-18 11:35:06 (GMT)
--------------------------------------------------

De kerstboom op die site (van Tineke) is inderdaad een kerstboom MET....
maar er zijn ook kerstbomen VAN.....
zie maar op de site die ik aangegeven heb.

--------------------------------------------------
Note added at 2005-06-18 11:36:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Zelfs op de site die Annette aangeeft staat een kerstboom van glasvezel

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Thant, M.A., B.Tr.
1 min

agree  Joris Bogaert
3 days15 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
optische glasvezel


Explanation:
staat in een van mijn woordenboeken

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 7 hrs 54 mins (2005-06-19 22:53:39 GMT)
--------------------------------------------------

kerstboom van witte glasvezel

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tony Vandenborn: Gewoon 'optische vezel' is allicht beter: in een kerstboom zit beslist geen GLASvezel, maar zeker een kunststof vezel.
5 mins

agree  Veerle Gabriels: Tony, als dit een kunststof kerstboom is, kan er toch glasvezel voor gebruikt worden... vergelijk met die design-verlichting die enkele jaren geleden zo "in" was en die bestond uit allemaal glasvezelbuisjes , waarvan het uiteinde dan oplichtte
16 mins

agree  Jan Willem van Dormolen: optische kabel, of glasvezel, maar optische glasvezel is dubbelop
18 mins

agree  Tea Fledderus: kerstboom van glasvezel
1 hr

agree  Joris Bogaert: Gewoon "van glasvezel" ... niks optisch, dat doet te veel aan internetverbindingen denken (zou wel een leuke kerstcampagne zijn: ADSL via uw kerstboom...) :- )
3 days16 hrs