KudoZ home » French to Dutch » Other

une démarche volontariste

Dutch translation: doelbewuste/gemotiveerde/benadering/gemotiveerde uitzendkrachten met een doelbewuste benadering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Démarche volonatiariste / d'intérimaires stratèges qui adoptent une démarche volontariste
Dutch translation:doelbewuste/gemotiveerde/benadering/gemotiveerde uitzendkrachten met een doelbewuste benadering
Entered by: xuomil

21:34 Mar 5, 2002
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: une démarche volontariste
l'enseignement de cette étude est l'émergence d'intérimaires stratèges qui adoptent une démarche volontariste en se servant des opportunités offertes par l'intérim.
chacha
gemotiveerde uitzendkrachten met een doelbewuste benadering
Explanation:
Démarche: benaderen, beginnen, aanvangen, starten, opstarten, initiatief nemen tot, tegemoet treden, iets doen.
volontariste: uit eigen vrije keus, met een persoonlijk accent, uit vrije wil, bewust,graag.

Het gaat om mensen die er wat in zien en daarom niet door andere mensen gesteund of aangestuurd hoeven te worden: zij doen dit omdat zij dat zelf zo willen, omdat zij er resultaat van verwachten en erin willen investeren. De koe bij de horens vatten, de kans waar nemen, het ijzer smeden als het heet is.Het plan opgevat hebben zo te reageren om zodoende zijn/haar doel te bereiken.
Selected response from:

xuomil
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gemotiveerde uitzendkrachten met een doelbewuste benaderingxuomil
4energieke aanpak
Elisabeth Ghysels
4 -1een vrijwillige demarche
Martine Etienne


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
een vrijwillige demarche


Explanation:
Et oui, le même mot qu'en français - êtes-vous "dutch native"?


    eurodico
Martine Etienne
Belgium
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jacki: demarche bestaat wel in het NL, maar wordt mijns inziens alleen in een zeer specifieke context gebruikt (niet hier)
1 hr

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
energieke aanpak


Explanation:
zou ik voorstellen.
Groeten,

Nikolaus

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 55

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gemotiveerde uitzendkrachten met een doelbewuste benadering


Explanation:
Démarche: benaderen, beginnen, aanvangen, starten, opstarten, initiatief nemen tot, tegemoet treden, iets doen.
volontariste: uit eigen vrije keus, met een persoonlijk accent, uit vrije wil, bewust,graag.

Het gaat om mensen die er wat in zien en daarom niet door andere mensen gesteund of aangestuurd hoeven te worden: zij doen dit omdat zij dat zelf zo willen, omdat zij er resultaat van verwachten en erin willen investeren. De koe bij de horens vatten, de kans waar nemen, het ijzer smeden als het heet is.Het plan opgevat hebben zo te reageren om zodoende zijn/haar doel te bereiken.

xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Camel: die zich spontaan inzetten voor..
1 hr