KudoZ home » French to Dutch » Other

prendre en main

Dutch translation: werk verzetten/om op niemand te rekenen als het gaat om werk te verzetten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:prendre en main/ne compter sur personne pour prendre la charge de travail en main
Dutch translation:werk verzetten/om op niemand te rekenen als het gaat om werk te verzetten
Entered by: xuomil

21:39 Mar 5, 2002
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: prendre en main
on apprend à ne compter sur personne pour prendre la charge de travail en main et s'organiser
chacha
om op niemand te rekenen als het gaat om werk te verzetten
Explanation:
....de boel/zaak/te runnen

..op niemand te rekenen als het erom gaat de zaak draaiende te houden.

..als er werk verzet moet worden en er van alles geregeld moet worden

..zelf de zaak ter hand te nemen

..het leeuwendeel zelf uit te voeren

de zaken zelf goed te regelen

te zorgen dat de zaak goed loopt

de zaak draaiende te houden
Selected response from:

xuomil
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1om op niemand te rekenen als het gaat om werk te verzettenxuomil
4 +1in handen nemen
Elisabeth Ghysels
4het werk naar zich toe te trekkenLinda Ferwerda
4ter hand nemenAnne Frehen
4zich met iets belasten.Els Peleman


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
in handen nemen


Explanation:
soms is het heel eenvoudig.
Groeten,

Nikolaus


    Reference: http://bobvansant.freeyellow.com/nieuwe_pagina_7.htm
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martine Etienne
2 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zich met iets belasten.


Explanation:
— Prendre en main(s), en charge, se charger de. Prendre en main l'éducation d'un enfant, les intérêts d'un ami. Þ défendre.
=> Le Petit Robert

se charger de: zich met iets belasten
Van Dale F-N

Els Peleman
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 74

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ter hand nemen


Explanation:
kort maar krachtig en goed Nederlands

Anne Frehen
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 11

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
om op niemand te rekenen als het gaat om werk te verzetten


Explanation:
....de boel/zaak/te runnen

..op niemand te rekenen als het erom gaat de zaak draaiende te houden.

..als er werk verzet moet worden en er van alles geregeld moet worden

..zelf de zaak ter hand te nemen

..het leeuwendeel zelf uit te voeren

de zaken zelf goed te regelen

te zorgen dat de zaak goed loopt

de zaak draaiende te houden

xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Camel
1 hr

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het werk naar zich toe te trekken


Explanation:
nog en suggestie

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223