KudoZ home » French to Dutch » Other

micro bureautique

Dutch translation: pc's


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:micro bureautique
Dutch translation:pc's
Entered by: Linda Ferwerda

13:28 Mar 11, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: micro bureautique
Zijn dit zakcomputers?
Het is een van de producten die de FNAC naast cd's, boeken etc. verkoopt.
Linda Ferwerda
computer hardware en software/pc's en toebehoren/computerbenodigheden
Explanation:
In het Frans is een micro een personal computer. In een multimedia shop worden boeken, cd's en computerbenodigheden verkocht: computer hardware en software
Dit sluit de palm, handheld en andere draagbare uitvoeringen overigens niet uit.
http://www.lemonde.fr/article/0,5987,3280--139041-,00.html
Le Monde.fr : Le Monde Edition nomade
... Toute l'actualité du Monde.fr sur agenda ou livre électronique (type Palm
Pilot, CyBOOK et autres supports fonctionnant sous Windows CE). Le site d ...

Le sita manu - http://vivi.manu.free.fr/fppsom.htm
Les ordinateurs de poche et assistants personnels sous PalmOS, WinCE ou Linux: apprendre, comprendre, les tests matériels, logiciels à télécharger et la faq.

http://www.juriforum.nl/servlets/arp/pubsys/COMPUTERRECHT/ar...
“de originele fax uitgaande van CHS Electronics Benelux, Chaussée de Buda te Machelen (fax nr. 3892971) en gericht aan Mr. Vandy Bigg's S.A., welke fax een prijsofferte bevat voor HP 690 C. nieuwe prijs CD Rom 10 Sp SB 32 0/2 en bestelbon (bestelnummer 96012091 van 24-10-1996 voor afdeling 2/22/ Micro Bureautique) betreffende 40 CD Rom 10 Speed PCA 102 C. R.”

Larousse dico de l’informatique
bureautique :
application de l’informatique aux travaux du bureau afin, notamment, de traiter les messages formels et les textes d’une manière automatisée ; (ensemble d’outils de sisie, mémorisation, traitement, transport et diffusion et leur emploi pour la gestion)

Micro = PC (personal computer i.t.t. vroegere grotere industriële en bedrijfscomputers

Het gaat dus ws gewoon om PC’s en randapparatuur
Fnac.be Welcome
Fnac.be Welcome
Beschrijving: Een zeer ruime keuze aan boeken, cd's en software aan te bieden, evenals een grote selectie van technisch...
Categorie: World > Nederlands > Regionaal > België > Bedrijven en Economie > Winkelen
www.fnac.be/ - 4k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Selected response from:

xuomil
Netherlands
Grading comment
Geweldig, wat een uitleg! Heel erg bedankt.
Karel, ook bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1microburoticaKarel Theys
4 -1computer hardware en software/pc's en toebehoren/computerbenodighedenxuomil


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
microburotica


Explanation:
Ik ben er vrij zeker van dat hier kleine computerapparatuur mee wordt bedoeld, zeker als we het assortiment van FNAC een beetje kennen.

Ik dacht dat het burotica en niet bureautica was (in tegenstelling to bureau), maar ik vind hier nergens bevestiging van.

Volgens mij is de term zo nieuw dat ze nog niet bestaat ;)

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 121

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Camel: correcte vertaling !
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
computer hardware en software/pc's en toebehoren/computerbenodigheden


Explanation:
In het Frans is een micro een personal computer. In een multimedia shop worden boeken, cd's en computerbenodigheden verkocht: computer hardware en software
Dit sluit de palm, handheld en andere draagbare uitvoeringen overigens niet uit.
http://www.lemonde.fr/article/0,5987,3280--139041-,00.html
Le Monde.fr : Le Monde Edition nomade
... Toute l'actualité du Monde.fr sur agenda ou livre électronique (type Palm
Pilot, CyBOOK et autres supports fonctionnant sous Windows CE). Le site d ...

Le sita manu - http://vivi.manu.free.fr/fppsom.htm
Les ordinateurs de poche et assistants personnels sous PalmOS, WinCE ou Linux: apprendre, comprendre, les tests matériels, logiciels à télécharger et la faq.

http://www.juriforum.nl/servlets/arp/pubsys/COMPUTERRECHT/ar...
“de originele fax uitgaande van CHS Electronics Benelux, Chaussée de Buda te Machelen (fax nr. 3892971) en gericht aan Mr. Vandy Bigg's S.A., welke fax een prijsofferte bevat voor HP 690 C. nieuwe prijs CD Rom 10 Sp SB 32 0/2 en bestelbon (bestelnummer 96012091 van 24-10-1996 voor afdeling 2/22/ Micro Bureautique) betreffende 40 CD Rom 10 Speed PCA 102 C. R.”

Larousse dico de l’informatique
bureautique :
application de l’informatique aux travaux du bureau afin, notamment, de traiter les messages formels et les textes d’une manière automatisée ; (ensemble d’outils de sisie, mémorisation, traitement, transport et diffusion et leur emploi pour la gestion)

Micro = PC (personal computer i.t.t. vroegere grotere industriële en bedrijfscomputers

Het gaat dus ws gewoon om PC’s en randapparatuur
Fnac.be Welcome
Fnac.be Welcome
Beschrijving: Een zeer ruime keuze aan boeken, cd's en software aan te bieden, evenals een grote selectie van technisch...
Categorie: World > Nederlands > Regionaal > België > Bedrijven en Economie > Winkelen
www.fnac.be/ - 4k - In cache - Gelijkwaardige pagina's


    Reference: http://www.fnac.be/
    Reference: http://directory.google.com/Top/World/Fran%C3%A7ais/Informat...
xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297
Grading comment
Geweldig, wat een uitleg! Heel erg bedankt.
Karel, ook bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Camel: de draagwijdte van het woord 'micro' wordt hier nergens weergegeven
3 hrs