KudoZ home » French to Dutch » Other

induisent une veille technologique permanente

Dutch translation: leiden tot/ induceren een blijvende technologische wake


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:induisent une veille technologique permanente
Dutch translation:leiden tot/ induceren een blijvende technologische wake
Entered by: Evert DELOOF-SYS

13:48 Mar 12, 2002
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: induisent une veille technologique permanente
Het komt uit de omschrijving van een "beheerder van gegevensbestanden".

De zin = L'avènement des datawarehouse, des bases de données mobiles et l'émergence des technologies mixtes relationnelles/objet induisent une veille technologique permanente
Rietje
leiden tot/ induceren een blijvende technologische wake
Explanation:
Werd onlangs gevraagd door 'LuckyLuke', dacht ik - toch dat 'une veille technologique', maar kon ik niet terugvinden in de 'glossaries'.

Niet meteen het mooiste Nederlands, maar wel correct.

Voorbeelden:
... enz U ontwikkelt functies ter ondersteuning van de wetenschappelijke en technologische
wake, de evaluatie en de toekomstgerichte studies U neemt deel aan de ...

www.stis.fgov.be/pdf/jobs_nov01_N.pdf

... Dankzij een aanhoudende technologische wake, bieden de consultants van ARIANE II
u oplossingen die perfect inspelen op de ontwikkeling van uw Internet- en ...

www.arianeii.com/nl/groupware/groupdrnl.htm
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1permanente technologische wakeKarel Theys
4 +1leiden tot/ induceren een blijvende technologische wake
Evert DELOOF-SYS
4technologisch toezicht/controle
Jacki
4permanent technologisch toezichtSerge L


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
permanente technologische wake


Explanation:
zo staat in het glossarium.

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 121

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Camel
1 day4 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
leiden tot/ induceren een blijvende technologische wake


Explanation:
Werd onlangs gevraagd door 'LuckyLuke', dacht ik - toch dat 'une veille technologique', maar kon ik niet terugvinden in de 'glossaries'.

Niet meteen het mooiste Nederlands, maar wel correct.

Voorbeelden:
... enz U ontwikkelt functies ter ondersteuning van de wetenschappelijke en technologische
wake, de evaluatie en de toekomstgerichte studies U neemt deel aan de ...

www.stis.fgov.be/pdf/jobs_nov01_N.pdf

... Dankzij een aanhoudende technologische wake, bieden de consultants van ARIANE II
u oplossingen die perfect inspelen op de ontwikkeling van uw Internet- en ...

www.arianeii.com/nl/groupware/groupdrnl.htm


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karel Theys: in de glossaries te vinden onder 'veille'
3 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
permanent technologisch toezicht


Explanation:
misschien iets minder poëtisch dan Karels voorstel

Succes,

Serge L.


    ervaring
Serge L
PRO pts in pair: 520

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
technologisch toezicht/controle


Explanation:
Ik vind wake hier een beetje raar.

Jacki

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 35