KudoZ home » French to Dutch » Other

se servir de l'accroche

Dutch translation: Gebruikmaken van een blikvanger of van een rubriek...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:se servir de l'accroche
Dutch translation:Gebruikmaken van een blikvanger of van een rubriek...
Entered by: Evert DELOOF-SYS

19:18 Mar 28, 2002
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: se servir de l'accroche
Une secrétaire n'est pas multi-interchangeable, il faut qu'elles se présente avec sa personnalité et ses objectifs. Se servir de l'accroche ou d'une rubrique "domaines de compétences" pour mettre en valeur son originalité ou ses motivations peut être efficace. (gaat over opstellen van cv)
chacha
Gebruikmaken van een blikvanger of van een rubriek...
Explanation:
in de zin van 'gebruikmaken van iets dat pakkend is, de aandacht vasthoudt...'

Ga eens naar:

http://contenu.monster.fr/recherche/articles/motivation_spon...

voor een mooi voorbeeld
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Gebruikmaken van een blikvanger of van een rubriek...
Evert DELOOF-SYS
3checklist (voor jezelf tijdens het opstellen)AnnekeHC
3gebruikmaken van een steunpunt
Henk Peelen
3een blikvanger gebruiken
Edward Vreeburg


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een blikvanger gebruiken


Explanation:
gebruikmaken van / zich bedienen van een blikvanger / reclame slogan.

ik denk dat dat wel klopt maar mijn (franse) vrouw is er niet om het te bevestigen.

( dit komt uit de dikke van dale)

Edward Vreeburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 19

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Gebruikmaken van een blikvanger of van een rubriek...


Explanation:
in de zin van 'gebruikmaken van iets dat pakkend is, de aandacht vasthoudt...'

Ga eens naar:

http://contenu.monster.fr/recherche/articles/motivation_spon...

voor een mooi voorbeeld

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gebruikmaken van een steunpunt


Explanation:
accrocher is ook aanklampen!
gebruikmaken van een steunpunt/richtpunt (in overdrachtelijke zin)

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  AnnekeHC: Sorry, ik vind dit in deze contekst niet fraai. Het idee is OK - zie onderstaande suggestie
23 hrs
  -> klopt:woordkeus was niet geukkig. Het ging mij er vooral om het idee naar voren te brengen, omdat de anderen deze mogelijkheid niet noemden.

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
checklist (voor jezelf tijdens het opstellen)


Explanation:
Misschien laat ik mij hierbij teveel leiden door het article défini ("l'accroche" - iets om de gedachten te bepalen, om de aandacht te trekken) in de brontekst ten opzichte van het art. INdéfini "une rubrique...".

AnnekeHC
PRO pts in pair: 17