KudoZ home » French to Dutch » Other

un chargé d'assistance

Dutch translation: medewerker pechdienst


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:chargé d'assistance
Dutch translation:medewerker pechdienst
Entered by: Karel Theys

13:07 Apr 2, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: un chargé d'assistance
Bij pechverhelping op de weg.
Bedoeld wordt de telefonist die door de verzekerde bij pech of ongeval wordt opgebeld.
Hulpverlener of bijstandsverlener lijkt me niet helemaal juist, en dienstverlener helemaal niet.
Karel Theys
medewerker pechdienst
Explanation:
... is mijn distillaat van alle bovenvermelde oplossingen en commentaren

HTH

Groetjes,

Anneken
Selected response from:

Anneken
Grading comment
Dit is ook ongeveer wat ik in mijn vertaling gebruikt heb.
Bedankt iedereen.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2medewerker alarmcentraleLinda Ferwerda
4centralist / telefonist in de meldkamerSerge L
4medewerker pechdienst
Anneken
4 -1contactpersoon bij pechCamel


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
centralist / telefonist in de meldkamer


Explanation:
een letterlijke vertaling zie ik echt niet zitten...

"Het betreft hier een ‘gewoon’ pechgeval. Op een schermpje in zijn auto ziet Kees waar hij heen moet, om wat voor auto het gaat en wat het probleem is. Hij meldt aan de Meldkamer dat hij op weg gaat."

Succes!

Serge L.


    Reference: http://www.anwb.nl/servlet/Satellite?pagename=OpenMarket/Ove...
Serge L
PRO pts in pair: 520

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
medewerker alarmcentrale


Explanation:
Slechts een suggestie. Als je in Nederland pech hebt, bel je de alarmcentrale van de ANWB.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xuomil: http://www.joho.nl/studyjobs/index.html?buiten_taal_leren.ht...
9 mins
  -> merci!

agree  Tea Fledderus
3 hrs

agree  Els Peleman
3 hrs

disagree  Camel: 'alarm' lijkt mij hier sterk overdreven en heeft in België enkel en alléén betrekking op een ongeval of ramp met gewonden of dodelijke slachtoffers, maar wanneer iemands auto bijv. niet meer wil starten, kan je het verzoek om hulp van betrokkene moeilijk
9 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
contactpersoon bij pech


Explanation:
.....bij pech-gevallen, of : 'coördinator bij de behandeling van pech-gevallen'

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-02 22:55:51 (GMT)
--------------------------------------------------

\'alarm\' is mijns inziens sterk overdreven en heeft in België enkel en alléén betrekking op een ongeval of ramp met gewonden of dodelijke slachtoffers, maar een wegenhulp-organisatie \'ALARMEER\' je niet wanneer bijv. de motor van je wagen niet wil starten !

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-02 23:10:29 (GMT)
--------------------------------------------------

Of : coördinator bij de behandeling van pech of ongeval......

Camel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xuomil: http://www.pv.be/nl/sub_news/4.pdf
8 hrs

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
medewerker pechdienst


Explanation:
... is mijn distillaat van alle bovenvermelde oplossingen en commentaren

HTH

Groetjes,

Anneken

Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 29
Grading comment
Dit is ook ongeveer wat ik in mijn vertaling gebruikt heb.
Bedankt iedereen.