KudoZ home » French to Dutch » Other

enrichissant

Dutch translation: verrijkend (een verrijkende ervaring)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:enrichissant
Dutch translation:verrijkend (een verrijkende ervaring)
Entered by: Evert DELOOF-SYS

13:11 May 28, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: enrichissant
expérience enrichissante
Cline
verrijkend (een verrijkende ervaring)
Explanation:
Ref.:

... STUDEREN IN EEN INTERNATIONALE OMGEVING: EEN VERRIJKENDE
ERVARING VOOR ELKE STUDENT! Bij ons zit ...

www.khleuven.be/grenzen/
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Merci ! Bien à vous, Céline
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5verrijkend (een verrijkende ervaring)
Evert DELOOF-SYS
4een (bijzonder) waardevolle ervaringxuomil


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
verrijkend (een verrijkende ervaring)


Explanation:
Ref.:

... STUDEREN IN EEN INTERNATIONALE OMGEVING: EEN VERRIJKENDE
ERVARING VOOR ELKE STUDENT! Bij ons zit ...

www.khleuven.be/grenzen/


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917
Grading comment
Merci ! Bien à vous, Céline

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
19 mins

agree  GertV
36 mins

agree  AAAmedical
1 hr

agree  xxxjerryk
2 hrs

agree  Bart B. Van Bockstaele
9 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een (bijzonder) waardevolle ervaring


Explanation:
De persoon die de ervaring opdeed wordt verrijkt, de ervaring is daarom waardevol voor de persoon. De ervaring zelf was misschien zwaar of moeilijk of heel bijzonder, opwindend of leerzaam Het effect op de persoon was dat deze zich daardoor rijker voelde dan daarvoor.


- verrijkt uranium
- verrijkt voedsel
- de verrijkte ervaring (mooie titel voor een boek)

quote
Een waardevolle ervaring!

Tijdens je studie Bestuurskunde bestaat de mogelijkheid om een periode (1 semester of langer) in het buitenland te studeren. Het is een unieke mogelijkheid om kennis te maken met een ander land en met een buitenlandse universiteit. Bovendien is het een goede gelegenheid om je talenkennis te verbeteren en vormt het een buitengewoon nuttige aanvulling op je curriculum vitae. Studeren in het buitenland is altijd een waardevolle ervaring en is voor iedere student aan te raden.
unquote




    Reference: http://fswopa.fsw.leidenuniv.nl:8080/bestuurskunde/onderwijs...
xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297