KudoZ home » French to Dutch » Other

la revanche des secrétaires

Dutch translation: De secretaresses slaan terug


07:17 Oct 16, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: la revanche des secrétaires
Les besoins du marché sont très forts. Les secrétaires manquent et les entreprises ont beaucoup de mal à en trouver", explique ... Une stabilité professionnelle que l'on constate également à l'échelon européen, précise ... "A peine sont-elles sorties de BTS qu'elles ont déjà un emploi, déclare ... C'est la revanche des secrétaires."
spiri
Dutch translation:De secretaresses slaan terug
Explanation:
vb.:
"Incentive 1/98 (pagina 49, rubriek Berichten) Telemarketeers slaan terug met anti-tegenscript"

Succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 07:39:31 (GMT)
--------------------------------------------------

en dan heb je met een de leuke woordspeling op de film:
\"Toen was ik verkocht, we keken de andere films al gauw daarna.StarWars V The Empire Strikes Back (Het Rijk Slaat Terug)\"

zie http://thijs.ietsmet.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=48...
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Serge, heel erg bedankt, ik was echt aan het worstelen met dit zinnetje, omdat het zo sterk klinkt als je het vertaalt, maar jouw vertaling vind ik het meest bruikbare!
Greets, spiri
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5De secretaresses slaan terugSerge L
5De revanche van de secretaresses
GertV


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
De revanche van de secretaresses


Explanation:
Je zou ook kunnen zeggen 'De wraak van de secretaresses', maar misschien klinkt dat iets te sterk.

HTH

Gert

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 147

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
De secretaresses slaan terug


Explanation:
vb.:
"Incentive 1/98 (pagina 49, rubriek Berichten) Telemarketeers slaan terug met anti-tegenscript"

Succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 07:39:31 (GMT)
--------------------------------------------------

en dan heb je met een de leuke woordspeling op de film:
\"Toen was ik verkocht, we keken de andere films al gauw daarna.StarWars V The Empire Strikes Back (Het Rijk Slaat Terug)\"

zie http://thijs.ietsmet.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=48...


    Reference: http://www.xs4all.nl/~egbg/watisegbg.html
Serge L
PRO pts in pair: 520
Grading comment
Serge, heel erg bedankt, ik was echt aan het worstelen met dit zinnetje, omdat het zo sterk klinkt als je het vertaalt, maar jouw vertaling vind ik het meest bruikbare!
Greets, spiri