KudoZ home » French to Dutch » Other

emploi insertion

Dutch translation: plaatsingsdienst


18:18 Oct 16, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: emploi insertion
A., responsable du département emploi insertion de l'école Advancia.
spiri
Dutch translation:plaatsingsdienst
Explanation:
lijkt me de gebruikelijke uitdrukking:

"Sedert de aanvang van het academiejaar 2001-2002 staat prof. Bernard Tilleman in voor de Plaatsingsdienst. Mevrouw Paula Mahy neemt de dagelijkse werking voor haar rekening."

succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-17 07:00:12 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

@ spiri: sommige dingen onthoud je omdat je de term ooit eens gelezen of gehoord hebt. Daarnaast heb je duizenden (miljoenen?) online woordenboeken en terminologielijsten. Als je dan nog steeds niet vindt wat je zoekt moet je wat creatief zijn met zoekmachines, inderdaad, en met wat geluk vind je dan wel een passende term.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Bedankt! Hoe zoek je trouwens zo'n termen op die niet in het woordenboek voorkomen? Via een zoekmachine?
Greets, spiri
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1plaatsingsbureau
Jos Essers
5plaatsingsdienstSerge L


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
plaatsingsdienst


Explanation:
lijkt me de gebruikelijke uitdrukking:

"Sedert de aanvang van het academiejaar 2001-2002 staat prof. Bernard Tilleman in voor de Plaatsingsdienst. Mevrouw Paula Mahy neemt de dagelijkse werking voor haar rekening."

succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-17 07:00:12 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

@ spiri: sommige dingen onthoud je omdat je de term ooit eens gelezen of gehoord hebt. Daarnaast heb je duizenden (miljoenen?) online woordenboeken en terminologielijsten. Als je dan nog steeds niet vindt wat je zoekt moet je wat creatief zijn met zoekmachines, inderdaad, en met wat geluk vind je dan wel een passende term.


    Reference: http://www.law.kuleuven.ac.be/plaatsingsdienstrechten/
Serge L
PRO pts in pair: 520
Grading comment
Bedankt! Hoe zoek je trouwens zo'n termen op die niet in het woordenboek voorkomen? Via een zoekmachine?
Greets, spiri

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
plaatsingsbureau


Explanation:
"12 tips voor het schrijven van persberichten":
gratis tipboekje van nieuw persberichten-plaatsingsbureau
Press Here bv biedt zijn relaties, naast een unieke persberichten-plaatsingsdienst, een gratis tipboekje "12 tips voor het schrijven van persberichten".

Het boekje kan kostenloos en zonder enige verplichting worden aangevraagd via de website www.presshere.nl.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 19:54:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Diensten, bedrijven en voorzieningen
Dienst Studentenzaken

Tot de taken van de Dienst Studentenzaken behoren o.a.: studievoorlichting aanstaande studenten, introductie eerstejaars, informatieverstrekking, helpdesk kISS (o.m. wachtwoorduitgifte), begeleiding van studenten). Verder verzorgt de Dienst Studentenzaken de beleidsondersteuning van het College van Bestuur op het brede terrein van studentenbeleid
http://www.kun.nl/studentenzaken/

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
10 hrs