KudoZ home » French to Dutch » Other

feuilles nominatives

Dutch translation: titelbladen, voorbladen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:feuilles nominatives
Dutch translation:titelbladen, voorbladen
Entered by: Erik Boers

17:50 Feb 12, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Other
French term or phrase: feuilles nominatives
Pour gaspiller moins de papier, les membres du Comité pour la Prévention et la Protection au Travail souhaitent que les copieurs soient programmés pour des copies recto/verso par défaut et que les *feuilles nominatives* qui précèdent les impressions proprement dites puissent être récoltées pour une utilisation ultérieure comme feuilles de brouillon.
Erik Boers
Belgium
titelbladen
Explanation:
Sommige bedrijfsprinters creëren vooraf aan elke afdruktaak een titelblad - meerdere mensen gebruiken zo'n printer en dan is het leuk als je kunt terugvinden wat van jou is.
Die titelbladen dienen verder nergens toe, en kunnen dus hergebruikt worden als kladpapier.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2titelbladen
Jan Willem van Dormolen
3voorbladenkalkje
3voorbedrukte vellen
Marianne Knijff


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voorbedrukte vellen


Explanation:
Het is het enige dat ik kan bedenken.. misschien heb je er iets aan?
Nominative zou in dit verband ook 'genaammerkt' kunnen zijn, zoals bedrukt met een bedrijfslogo bijvoorbeeld, maar dat maakt het niet logischer..

Marianne Knijff
France
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
titelbladen


Explanation:
Sommige bedrijfsprinters creëren vooraf aan elke afdruktaak een titelblad - meerdere mensen gebruiken zo'n printer en dan is het leuk als je kunt terugvinden wat van jou is.
Die titelbladen dienen verder nergens toe, en kunnen dus hergebruikt worden als kladpapier.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carolien de Visser: voorbladen kan ook, daar staat idd info op over welke computer wat en hoeveel bladen geprint heeft
8 mins
  -> Voorbladen kan inderdaad ook. Maar ik vind titelblad duidelijker.

agree  Sindy Cremer: ook met Carolien
26 mins
  -> Dank je wel.

neutral  Marianne Knijff: Aha!
1 hr
  -> Sorry, wat bedoel je precies met de combinatie 'neutraal' en 'aha'?

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voorbladen


Explanation:
Dit is meer o.b.v. de context (het lijkt mij trouwens handiger om de computer zodanig in te stellen dat die voorbladen niet meer geprint worden....)


kalkje
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marianne Knijff: Daar bedoel ik mee: dus dát is het. Ik had zelf ook een suggestie maar die van Jan-Willem klinkt beter.
2 hrs