KudoZ home » French to Dutch » Other

de même

Dutch translation: eveneens


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:de même
Dutch translation:eveneens
Entered by: Els Peleman

08:48 Mar 28, 2003
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: de même
is waarschijnlijk iets heel eenvoudig maar ik zie het verband gewoon niet goed...

het is het begin van een alinea en de volgende zin.
De même, les nombreux partenariats avec, par exemple le FOREM dévoilent une autre facette de la personnalité de X.

Anderzijds? Daarentegen?
Els Peleman
Belgium
eveneens
Explanation:
of ook. In het Engels zou het likewis zijn.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Bedankt, ik heb weliswaar de zin een beetje omgegooid maar dankzij jullie uitleg weet ik nu toch wat 'de même' betekent in deze context. :)

2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1eveneens
Gerard de Noord
4 +1Op vergelijkbare wijze
Drs. Pieter Stolwijk


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Op vergelijkbare wijze


Explanation:
Evt. Evenzo

Drs. Pieter Stolwijk
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 89

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxblomguib: vind ik in dit geval mooi klinken; dan wel met een inversie van onderwerp en ww.
22 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
eveneens


Explanation:
of ook. In het Engels zou het likewis zijn.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 527
Grading comment
Bedankt, ik heb weliswaar de zin een beetje omgegooid maar dankzij jullie uitleg weet ik nu toch wat 'de même' betekent in deze context. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgetina Meyer Kirkland
9 hrs