KudoZ home » French to Dutch » Other

pantalon pied de poule

Dutch translation: Pantalon met pied-de-poule ruitpatroon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:pantalon pied de poule
Dutch translation:Pantalon met pied-de-poule ruitpatroon
Entered by: Nadjezda Heymans

09:48 Mar 31, 2003
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: pantalon pied de poule
Blanchisserie: prix pour service de location: pantalon pied de poule (motif petits carreaux)..
Ann Huwaert
Pantalon met pied-de-poule ruitpatroon
Explanation:
Pied de Poule Kippepoot of Houndstooth. Een effect of patroon dat in een weefsel ontstaat door afwisseling van lichte en donkere kleuren in ketting en inslag. Wordt vaak als jasje gedragen. Voor een mantelpak erg klassiek en gepast. Afgeleide motieven zijn de Sheppard’s Check.
Selected response from:

Nadjezda Heymans
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4pantalon met pied de poule-patroon
Drs. Pieter Stolwijk
4broek met pied-de-poule effect
AAAmedical
3 +1Pantalon met pied-de-poule ruitpatroonNadjezda Heymans
3pied-de-poule broekIDEAD Transl


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
pantalon met pied de poule-patroon


Explanation:
onvertaald laten dus

Drs. Pieter Stolwijk
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 89

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
4 mins

agree  Els Peleman
8 mins

agree  Jacqueline van der Spek
15 mins

agree  Peter Leistra
8 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Pantalon met pied-de-poule ruitpatroon


Explanation:
Pied de Poule Kippepoot of Houndstooth. Een effect of patroon dat in een weefsel ontstaat door afwisseling van lichte en donkere kleuren in ketting en inslag. Wordt vaak als jasje gedragen. Voor een mantelpak erg klassiek en gepast. Afgeleide motieven zijn de Sheppard’s Check.



    Reference: http://www.newtailor.nl/voorpakken.htm
Nadjezda Heymans
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgetina Meyer Kirkland
11 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pied-de-poule broek


Explanation:
pied-de-poule is een textielterm voor een weefsel met hanenvoetmotiefje


    Reference: http://www.vanwinkel.nl/Consumenteninfo/stofnamen/Pied%20de%...
IDEAD Transl
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
broek met pied-de-poule effect


Explanation:
Eurodict geeft ook nog de vertaling:

broek met dogstooth ruitjes of met houndstoothruitjes.


    Eurodict
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 162