KudoZ home » French to Dutch » Other

navigateur explorateur

Dutch translation: ontdekkingsreiziger, zeevaarder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:navigateur explorateur
Dutch translation:ontdekkingsreiziger, zeevaarder
Entered by: Dorien Mobach

12:21 May 23, 2003
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: navigateur explorateur
geschiedenis, meer context heb ik helaas niet.
Dorien Mobach
ontdekkingsreiziger
Explanation:
Een explorateur is een onderzoeker of explorator, en een navigateur is indeze betekenis iemand die met een schip reist denk ik.
Selected response from:

Tony Vandenborn
Grading comment
Bedankt allemaal, ontdekkingsreiziger paste hier het beste hoewel het inderdaad denk ik zo is dat het tegelijkertijd een zeevaarder is.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zeevaarder en ontdekkingsreizigerhirselina
4 +1zeevaarderSerge L
3 +1ontdekkingsreizigerTony Vandenborn


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ontdekkingsreiziger


Explanation:
Een explorateur is een onderzoeker of explorator, en een navigateur is indeze betekenis iemand die met een schip reist denk ik.

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 133
Grading comment
Bedankt allemaal, ontdekkingsreiziger paste hier het beste hoewel het inderdaad denk ik zo is dat het tegelijkertijd een zeevaarder is.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
18 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zeevaarder


Explanation:
denk aan Hendrik de Zeevaarder

zie ook van Dale:
" zeevaarder
zee•vaar•der
/z’evardfr/
de (m.)
1 Ÿ iem. die verre zeetochten maakt of zeeschepen exploiteert
Hendrik de Zeevaarder
prins van Portugal (1394-1460), die ontdekkingsreizen langs de Afrikaanse kust ondernam"

Succes,

Serge L.


    van Dale (de dikke)
Serge L
PRO pts in pair: 520

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lien: ja, geschiedenis
1 hr
  -> Bedankt Lien!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zeevaarder en ontdekkingsreiziger


Explanation:
"ontdekkingsreiziger" of "zeevaarder" alleen volstaat niet

"TASMAN is genoemd naar de bekende Nederlandse zeevaarder (Navigator) en ontdekkingsreiziger
(Explorer) Abel Janszoon TASMAN (1603 - 1659) en volgt voor ..."
www.robcoers.nl/publ/tasman.htm

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 364