KudoZ home » French to Dutch » Other

l'Empire du Levant

Dutch translation: Rijk van de Rijzende Zon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:l'Empire du Levant
Dutch translation:Rijk van de Rijzende Zon
Entered by: Jan Willem van Dormolen

10:27 Nov 4, 2003
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: l'Empire du Levant
Geen verdere context... Is dit hetzelfde als l'Empire du Soleil Levant? Is nochtans een tekst over China en niet over Japan. Bedankt voor jullie hulp!
Carole Raes
Rijk van de Rijzende Zon
Explanation:
Ja, hetzelfde als Soleil Levant.
Misschien is de schrijver niet zo precies in zijn bewoordingen geweest.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Rijk van de Rijzende Zon
Jan Willem van Dormolen
3het kan eventueel wel om china gaan
Björn Houben
3Het midden oosten
lien


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Rijk van de Rijzende Zon


Explanation:
Ja, hetzelfde als Soleil Levant.
Misschien is de schrijver niet zo precies in zijn bewoordingen geweest.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 438

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Wel gemakkelijk, zo'n tweede kans. De schrijver heeft een fout gemaakt want de Levant bestaat uit meerdere landen zonder staatsverband en kan dus geen rijk zijn.
3 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Het midden oosten


Explanation:
***

lien
Netherlands
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 32

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het kan eventueel wel om china gaan


Explanation:
Malgré son agressivité, les peuples (non soumis) d’Asie, voyaient en l’Empire du Levant un protecteur de la culture asiatique contre le colonialisme économique occidental. C’est pourquoi la zone d’influence de l’EL s’étendit dans le nord de la Chine, de nombreuses provinces chinoises faisant finalement sécession, il y a 3 ans pour y adhérer.




    Reference: http://www.sden.org/jdr/rep-univ/rub/soci/leva.htm
Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 115