KudoZ home » French to Dutch » Other

l\'Empire du Levant

Dutch translation: land van de rijzende zon


10:29 Nov 4, 2003
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: l\'Empire du Levant
Geen verdere context... Is dit hetzelfde als l'Empire du Soleil Levant? Is nochtans een tekst over China en niet over Japan. Bedankt voor jullie hulp!
Carole Raes
Dutch translation:land van de rijzende zon
Explanation:
wordt ook wel gezegd ivm. China
CHINA
Land van de rijzende zon,
waar de mensen vriendelijk zijn.
Het eten is fantastisch en de natuur
een schitterend mystiek theaterdecor!
http://www.thejoygroup.nl/archief/rubrieken/travel/2-china.h...
Bij twijfel zou je "land" kunnen houden en alleen "keizerrijk" als het zeker is dat het om Japan gaat.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 11:15:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Toevoeging (bron: geschiedenisboek)
\"Japan, het \"land van de Rijzende Zon\", had zijn beschaving grotendeels aann China ontleend. ...\"
\"China, het eRijk van het Midden\", was een uitgestrekt rijk met een reeds vroeg ontwikkelde hoge cultuur\"... enz. enz.
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3land van de rijzende zonxxxNicolette Ri
4 +2Het rijk van de Levant
Peter Leistra
2?
Barbara Pani


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Het rijk van de Levant


Explanation:
Ik zou het zo laten staan. Eventueel het rijk van het Oosten.

Peter Leistra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxNicolette Ri: de Levant is Klein-Azië, zie Van Dale
17 mins

agree  hirselina
2 hrs

agree  lien: with Nicolette, Midden Oosten
2 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
land van de rijzende zon


Explanation:
wordt ook wel gezegd ivm. China
CHINA
Land van de rijzende zon,
waar de mensen vriendelijk zijn.
Het eten is fantastisch en de natuur
een schitterend mystiek theaterdecor!
http://www.thejoygroup.nl/archief/rubrieken/travel/2-china.h...
Bij twijfel zou je "land" kunnen houden en alleen "keizerrijk" als het zeker is dat het om Japan gaat.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 11:15:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Toevoeging (bron: geschiedenisboek)
\"Japan, het \"land van de Rijzende Zon\", had zijn beschaving grotendeels aann China ontleend. ...\"
\"China, het eRijk van het Midden\", was een uitgestrekt rijk met een reeds vroeg ontwikkelde hoge cultuur\"... enz. enz.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 824

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: waar Gerard's tegenspraak zit zie ik niet.
1 hr

neutral  Maria Belarra: niemand zal echt aan China deneken..
1 hr

agree  Tea Fledderus
3 hrs

agree  moya
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
?


Explanation:
Cela pourrait être l'Orient, tout simplement.
Ou Israël, selon différentes sources. Ou encore le Moyen Orient actuel (pays de l'Est de la Méditerranée).
Ou encore, dans les jeux (MAngas), le Japon, donc synonyme de Soleil Levant. J'opterais pour ce dernier, étant donné les relations étroites avec la Chine (guerres,etc.)


    Reference: http://www.sden.org
    Reference: http://www.diehardindian.com
Barbara Pani
Native speaker of: Native in FrenchFrench