KudoZ home » French to Dutch » Other

hors sac

Dutch translation: picknickruimte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:salle hors sac
Dutch translation:picknickruimte
Entered by: xxxNicolette Ri

08:17 Jan 22, 2004
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: hors sac
In een lijst met toeristische termen. Als ik het goed begrijp betekent dat zoiets als "zelf koken" ipv. bediend worden in een restaurant. Is daar een speciale term voor?
xxxNicolette Ri
picknickruimte/-zaal/-aula
Explanation:
je kunt er eten wat je zelf meeneemt.
er kan een bar zijn
er is inderdaad geen bediening aan tafel
Selected response from:

Elène Klaren
Grading comment
dank je wel, pickickruimte is heel bruikbaar
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5losPaula Franken-Arkesteijn
4picknickruimte/-zaal/-aulaElène Klaren


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
picknickruimte/-zaal/-aula


Explanation:
je kunt er eten wat je zelf meeneemt.
er kan een bar zijn
er is inderdaad geen bediening aan tafel

Elène Klaren
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 174
Grading comment
dank je wel, pickickruimte is heel bruikbaar

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
los


Explanation:
Ik ken de context niet maar Eurodicautum vertaald het met het simpele woord "los"
French)
(1)
TERM en vrac
(2)
TERM hors sac
(3)
TERM individuel
(4)
TERM à découvert
(5)
TERM détaché

vertaling naar het Nederlands

(1)
TERM los

Note {NTE} post




    Reference: http://www.foreignword.com/Tools/dictsrch.htm
Paula Franken-Arkesteijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 45

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  hirselina: De te vertalen term is "salle hors sac"
1 hr