KudoZ home » French to Dutch » Other

peintre "rentré"

Dutch translation: Wilde Hergé eigenlijk schilder worden?


16:14 Mar 9, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Other
French term or phrase: peintre "rentré"
Hergé, était-il un peintre "rentré"?
Hergé zou eigenlijk een voorliefde gehad hebben voor de schilderkunst, maar aangezien hij besefte dat hij als schilder niet goed genoeg was, zou hij maar verder Kuifje getekend hebben... Iemand een idee voor die "rentré"? Alvast bedankt
Carole Raes
Dutch translation:Wilde Hergé eigenlijk schilder worden?
Explanation:
Dit is ook een ideetje...
Klinkt niet negatief, en dekt de lading voor mijn gevoel...
Selected response from:

Elène Klaren
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4een gewezen kunstschilderxxxNicolette Ri
3Wilde Hergé eigenlijk schilder worden?Elène Klaren
3afgewezenLinda Ferwerda
3een omschrijving misschien?Serge L
2ideetje
Chantal Henno
2gemankeerd kunstschilder
Gerard de Noord


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
peintre rentré
gemankeerd kunstschilder


Explanation:
Maar dat haal ik vooral uit de omschrijving want de term zelf ken ik niet.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bernadette schumer: juste une petite réserve, Gerard. C'est bien le sens de "rentré", mais il faudrait trouver un terme sans connotation négative (j'avoue que je ne trouve pas non plus)
26 mins
  -> Ce que je ne comprends surtout pas, c'est que je ne retrouve pas des références Google pour "artiste rentré" ou "auteur rentré".

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
peintre
afgewezen


Explanation:
een schot voor de boeg

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 15 mins (2004-03-09 17:29:50 GMT)
--------------------------------------------------

misschien \'gewezen\'in plaats van \'afgewezen\'?

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een gewezen kunstschilder


Explanation:
was eigenlijk (in de grond van de zaak, oorspronkelijk, van oorsprong) kunstschilder

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een omschrijving misschien?


Explanation:
Was Hergé eigenlijk een schilder die zich tot het striptekenen heeft bekeerd?

Misschien raak je er op die manier uit...

Succes,

Serge L.

Serge L
PRO pts in category: 8

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Wilde Hergé eigenlijk schilder worden?


Explanation:
Dit is ook een ideetje...
Klinkt niet negatief, en dekt de lading voor mijn gevoel...

Elène Klaren
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

3 days1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ideetje


Explanation:
rentré is eigenlijk ook "onderdrukt" of "ingehouden". Dus hier ook maar eens een ideetje:
Was Hergé een tekenaar met een onderdrukt schildershart?
Onderdrukte Hergé zijn ziel/hart als schilder?
groetjes,
Chantal

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12