KudoZ home » French to Dutch » Other

cellules photoélectriques brevetées

Dutch translation: geoctrooieerde/gepatenteerde fotoelektrische cellen


10:09 Apr 2, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
French term or phrase: cellules photoélectriques brevetées
une porte industrielle avec cellules photoélectriques brevetées qui assurent la securité, et qui sont placées sur l'arête principale.
LiesbetM
Dutch translation:geoctrooieerde/gepatenteerde fotoelektrische cellen
Explanation:
De helderheid wordt aangepast aan het licht van de omgeving door middel van een *fotoelektrische cel* die in het display is geïntegreerd.

Bovendien moeten *geoctrooieerde* uitvindingen worden bekendgemaakt, zodat een derde ze kan bestuderen, zelfs terwijl ze door een octrooi worden beschermd

*Gepatenteerde* Palomar-RF-technologie van Logitech. ... Veiligheid: *Gepatenteerde* Logitech®-codering. ID's: 12-bits digitale ID (tot 4096 combinaties).

http://www.logitech.com/index.cfm/products/technology/ documents/NL/NL,CRID=1872,parentCRID=810
Selected response from:

George Vardanyan
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gebrevetteerde fotocellenTony Vandenborn
5gepatenteerde foto-elektrische cellen
GertV
3 +1geoctrooieerde/gepatenteerde fotoelektrische cellen
George Vardanyan


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
gebrevetteerde fotocellen


Explanation:
Indien niet nader wordt omschreven of het gaat om fotodiodes of -transistoren e.d. gebruik je gewoon 'fotocel'.

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxNicolette Ri: gebrevetteerd is meer iets voor een zweminstructeur
22 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cellules photoélectriques brevetées
geoctrooieerde/gepatenteerde fotoelektrische cellen


Explanation:
De helderheid wordt aangepast aan het licht van de omgeving door middel van een *fotoelektrische cel* die in het display is geïntegreerd.

Bovendien moeten *geoctrooieerde* uitvindingen worden bekendgemaakt, zodat een derde ze kan bestuderen, zelfs terwijl ze door een octrooi worden beschermd

*Gepatenteerde* Palomar-RF-technologie van Logitech. ... Veiligheid: *Gepatenteerde* Logitech®-codering. ID's: 12-bits digitale ID (tot 4096 combinaties).

http://www.logitech.com/index.cfm/products/technology/ documents/NL/NL,CRID=1872,parentCRID=810


    Reference: http://www.katho.be/vhti/automechanica/navigatie.htm
    Reference: http://europa.eu.int/scadplus/leg/nl/lvb/l21168.htm
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 11
Grading comment
thx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri
16 mins
  -> dank u wel, Nicolette !

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
cellules photoélectriques brevetées
gepatenteerde foto-elektrische cellen


Explanation:
Van Dale Groot Woordenboek der Nederlandse Taal:

"foto-elektrische cel :toestel dat licht in elektrische energie omzet"
Als synoniem wordt ook gewoon het woord 'fotocel' gegeven.

Let erop dat het Franse 'photoélectriques' volgens Van Dale met koppelteken wordt geschreven.

HTH

Gert

HTH

Gert

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch