KudoZ home » French to Dutch » Poetry & Literature

récurrent

Dutch translation: (steeds) terugkerend


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:récurrent
Dutch translation:(steeds) terugkerend
Entered by: Nathalya

07:54 Jan 15, 2008
French to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / recensies
French term or phrase: récurrent
Zin:

"Dans ce Cid concentré, la jeune compagnie Six-65 nous démontre que le théâtre récurrent de la vie est d’abord une comédie tragiquement drôle."

Dank u!
Nathalya
Belgium
(steeds) terugkerend
Explanation:
Zie ook Van Dale

--------------------------------------------------
Note added at 10 min (2008-01-15 08:05:15 GMT)
--------------------------------------------------

Het steeds terugkerende circus dat het leven eigenlijk is...
Selected response from:

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3(steeds) terugkerend
Ingeborg Gonizzi
3eeuwigilse van haneghem


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
(steeds) terugkerend


Explanation:
Zie ook Van Dale

--------------------------------------------------
Note added at 10 min (2008-01-15 08:05:15 GMT)
--------------------------------------------------

Het steeds terugkerende circus dat het leven eigenlijk is...

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel!
Notes to answerer
Asker: Dank je :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Caroline de Hartogh BBA
12 mins

agree  xxxNMR: een steeds terugkerend schouwtoneel (waar haal je dat circus vandaan?)
24 mins
  -> Was een vrije vertaling. Schouwtoneel is immers geen alledaags NL.

agree  Adela Van Gils: je kunt 'theater' ook laten staan: het steeds terugkerende theater. Of een van de synoniemen van theater.
1 hr

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
eeuwig


Explanation:
Om even van Ingeborg te stelen: het eeuwige circus ( of poppenkast) van het leven.

ilse van haneghem
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8