KudoZ home » French to Dutch » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

een zin

Dutch translation: vandaag niet en morgen niet


10:31 Mar 12, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
French term or phrase: een zin
"Que les Bruxellois se rappellent toutefois que la Flandre pourrait ne pas les laisser vivre et prospérer à leur guise plus demain qu'hier et aujourd'hui."

Ik kan niet bedenken hoe ik deze zin moet vertalen, vooral met dat laatste deel weet ik geen weg. Kan iemand me helpen
jozef-jan markey
France
Dutch translation:vandaag niet en morgen niet
Explanation:
De Brusselaren mogen echter niet vergeten dat Vlaanderen hen niet naar eigen goeddunken zou kunnen laten leven in voorspoed, vandaag niet en morgen niet.
Selected response from:

Cora Bastiaansen
Netherlands
Grading comment
ik opteer voor uw voorstel, het geeft best de grimmige sfeer weer die bedoeld werd. Dank !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1in de toekomst evenmin als vroeger
Ilona Bien
4vandaag niet en morgen niet
Cora Bastiaansen
3een mogelijkheidElène Klaren


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vandaag niet en morgen niet


Explanation:
De Brusselaren mogen echter niet vergeten dat Vlaanderen hen niet naar eigen goeddunken zou kunnen laten leven in voorspoed, vandaag niet en morgen niet.

Example sentence(s):
  • geen
Cora Bastiaansen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
ik opteer voor uw voorstel, het geeft best de grimmige sfeer weer die bedoeld werd. Dank !
Notes to answerer
Asker: uw voorstel lijkt me prima, ik zocht het wellicht te ver !


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een mogelijkheid


Explanation:
De Brusselaars moeten zich wel realiseren dat Vlaanderen hen misschien niet zal laten leven en werken zoals ze willen, in de toekomst minder nog dan vroeger en nu.

Elène Klaren
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: bedankt voor het meedenken !


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
in de toekomst evenmin als vroeger


Explanation:
Ze hebben het volgens de auteur vroeger niet gedaan en zullen dat in de toekomst evenmin doen

Ilona Bien
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker:

Asker: net als de andere is uw voorstel goed, ik heb een keuze gemaakt en dank u van harte.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNMR: met een tweede zin: .Dat kon vroeger al niet en zal in de toekomst ook niet het geval zijn.
3 hrs