KudoZ home » French to Dutch » Sports / Fitness / Recreation

passer leur roue à

Dutch translation: Ze zouden het wiel aan hun kopmannen hebben gegeven.


18:34 Feb 14, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / wielrennen
French term or phrase: passer leur roue à
Over twee renners die tegen alle verwachtingen in zijn ontsnapt uit het peloton: qu'est-ce qu'ils auraient fait toute la journée s'ils étaient restés dans le péloton? (...) Ils auraient passé leur roue à leurs leaders.
Betekent dit dat ze dan knechtenwerk zouden doen voor hun kopman?
ilse van haneghem
Netherlands
Dutch translation:Ze zouden het wiel aan hun kopmannen hebben gegeven.
Explanation:
Het wiel geven of overdragen is echte wielertaal.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Echte wielertaal, dat zocht ik!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Ze zouden het wiel aan hun kopmannen hebben gegeven.
Gerard de Noord
3zich opofferen voorFunambule


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Ils auraient passé leur roue à leurs leaders.
Ze zouden het wiel aan hun kopmannen hebben gegeven.


Explanation:
Het wiel geven of overdragen is echte wielertaal.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Echte wielertaal, dat zocht ik!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adela Van Gils: Er wordt tijdens de bespreking voor een wedstrijd wel gezegd dat die en die een wiel moeten geven als Museeuw of Weinsteins lek rijden. http://www.shaf.tmfweb.nl/knaven.html
14 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
passer leur roue à
zich opofferen voor


Explanation:
Letterlijke betekenis zou kunnen, maar ik denk toch dat dit overdrachtelijk bedoeld is: 'in dienst rijden van'/'zich opofferen voor' of iets dergelijks

Funambule
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4