KudoZ home » French to Dutch » Sports / Fitness / Recreation

gagner sur tapis vert

Dutch translation: winnen aan de bestuurstafel


20:54 Feb 17, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / wielrennen
French term or phrase: gagner sur tapis vert
Context: de nummer 1 wordt gediskwalificeerd en dan wint de nummer 2 "sur tapis vert".
ilse van haneghem
Netherlands
Dutch translation:winnen aan de bestuurstafel
Explanation:
Ik heb een hele tijd gegoogeld maar ik kom ook niet met de gouden vertaling. Het is in het Frans een doodnormale uitdrukking. 'Na scheidsrechterlijke beslissing' of 'na reglementaire beslissing' scoort nul. In ieder geval wordt de winst in de bestuurskamer behaald en niet in de wedstrijd.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Bedankt. Ik kon inderdaad ook niets vinden op Google, maar jou oplossing dekt in ieder geval de lading.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3winnen aan de bestuurstafel
Gerard de Noord
3winnen aan de conferentietafel
Sherefedin MUSTAFA


Discussion entries: 3





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
winnen aan de conferentietafel


Explanation:
? misschien?

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 3

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
winnen aan de bestuurstafel


Explanation:
Ik heb een hele tijd gegoogeld maar ik kom ook niet met de gouden vertaling. Het is in het Frans een doodnormale uitdrukking. 'Na scheidsrechterlijke beslissing' of 'na reglementaire beslissing' scoort nul. In ieder geval wordt de winst in de bestuurskamer behaald en niet in de wedstrijd.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Bedankt. Ik kon inderdaad ook niets vinden op Google, maar jou oplossing dekt in ieder geval de lading.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Funambule: 'wordt reglementair tot winnaar uitgeroepen', bedoel je
2 days15 hrs