KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

sol tertiaire

Dutch translation: kantoorvloer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:sol tertiaire
Dutch translation:kantoorvloer
Entered by: Karel Theys

11:42 Mar 4, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / vloeren
French term or phrase: sol tertiaire
sols industriels et tertiaires

Kan het "bedrijfs- en kantoorvloeren" zijn? (tertiaire sector)
Karel Theys
kantoorvloeren
Explanation:
Hallo Karel,

ik denk dat je het inderdaad zo kan vertalen. De eerste URL die ik heb gevonden heeft 'sols tertiaires' als titel boven een paragraafje over 'sols des locaux tertiaires' dus kantoorruimten.

In de tweede URL is er een rubriekje 'kantoorvloeren' te vinden.

Ik denk dus wel dat je goed zit!
Selected response from:

GertV
Belgium
Grading comment
Het heeft lang geduurd voor het systeem me toeliet een "winnaar" te kiezen, hopelijk lukt het nu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kantoorvloeren
GertV
4industriële- en kantoorvloerenxuomil
4kantoorvloer
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kantoorvloeren


Explanation:
Hallo Karel,

ik denk dat je het inderdaad zo kan vertalen. De eerste URL die ik heb gevonden heeft 'sols tertiaires' als titel boven een paragraafje over 'sols des locaux tertiaires' dus kantoorruimten.

In de tweede URL is er een rubriekje 'kantoorvloeren' te vinden.

Ik denk dus wel dat je goed zit!



    Reference: http://www.lagazettedescommunes.com/numeritheque/pdf/guide_e...
    Reference: http://www.pastelservices.be/services_nl.htm
GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 147
Grading comment
Het heeft lang geduurd voor het systeem me toeliet een "winnaar" te kiezen, hopelijk lukt het nu.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
3 hrs
  -> Bedankt!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kantoorvloer


Explanation:
tertiair verwijst inderdaad naar diensten --> kantoorvloeren is dan ook een goede optie.

Voorbeeld:

[PDF] Moderne kantoren : meer comfort met minder energie
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat
... nemen de residentiële en de tertiaire sector, dwz woningen en niet-woongebouwen ... de
aansluitingen van wanden, dak en vloeren of verbindingen met ramen, deuren ...

www.bbri.be/antenne_norm/energie/pdf/Energiebrochure_1.pdf

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
industriële- en kantoorvloeren


Explanation:
Een kleine nuance; bijgaand teksten waarin deze termen worden gebruikt.

http://www.isorex.com/styr-floormate500-n.htm

Voor het isoleren van industriële vloeren die zwaar worden belast, is een isolatiemateriaal met een gegarandeerd hoge drukweerstand vereist. Dit houdt in dat het materiaal een hoge drukweerstand dient te hebben en onder belasting bepaalde vervorming op
termijn niet mag overschrijden.

http://www.dow.com/styrofoam/europe/fr/insulate/frissl03.htm
Caractéristiques spécifiques des isolants à utiliser
Les isolants destinés aux sols et planchers d’habitations et de bâtiments tertiaires doivent impérativement présenter les caractéristiques suivantes pour garantir des performances thermiques et mécaniques à long terme :

http://www.pastelservices.be/services_nl.htm


xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  GertV: Het is inderdaad een oplossing, maar zonder het koppelteken na 'industriële', omdat dat zou betekenen dat 'industriëlevloeren' één woord is, wat niet kan.
2 hrs
  -> Je hebt gelijk, geen koppelteken.