KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

bac de rétention

Dutch translation: opvangbak, vergaarbak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:bac de rétention
Dutch translation:opvangbak, vergaarbak
Entered by: Karel Theys

11:33 Mar 6, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: bac de rétention
In de opsomming:
caniveaux, fosses, bacs de rétention
Karel Theys
opvangbakken/opvangcontainers/opvangvaten
Explanation:
(au pluriel comme dans la phrase source)

réservations et caniveaux prévus pour le passage des câbles électriques et autres conduites de fluides,
fondations éventuelles de machines qui peuvent comporter des socles antivibratiles et doivent satisfaire à des exigences dimensionnelles et de nivellement particulières,
fosses servant à l'accumulation de certains déchets ou de capacités de réserves de liquides,
bacs de rétention de liquides dangereux souvent imposés sous les réservoirs ou les citernes fixes ou mobiles,
galeries en sous-sol : elles sont

zie link 2:
Producten

Opvangbakken
Meestal gebruikt voor kleinschalige opslag van 200 liter oliedrums, kunststof vaten van 60, 40 en 25 liter en allerhande kleinere emballage.


Containers
Heeft u meerdere pallets met milieugevaarlijke stoffen op te slaan, dan kunnen containers een betere oplossing vormen. Leverbaar in standaard en brandwerende uitvoering.


Vatenparken
Heeft u echt grote hoeveelheden staan dan vormen vatenparken een uiterst effectieve opslagmethode.

Vatenstellingen
Een variatie op vatenparken vormen de vatenstellingen. Vaak een veel voordeliger oplossing die voor de meeste stoffen toegestaan is. Beslist de moeite van het onderzoeken waard.



souvent utilisées pour y installer les conduites de fluides ou d'énergie, mais elles peuvent également, suivant leur importance, être utilisées pour l'installation de dispositifs de manutention continue (bande transporteuse, vis de manutention...) ; certaines galeries de dimensions importantes sont même utilisées pour la circulation des véhicules.
Selected response from:

xuomil
Netherlands
Grading comment
Ik had al een vermoeden van de vertaling, maar heb nu bevestiging gekregen. De toelichting in het tweede antwoord sluit mooi op mijn tekst aan. Hartelijk bedankt voor de antwoorden.
PS: staan de teksten van de Europese Richtlijnen op het net? Ik kan ze nergens vinden.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4opvangbakken/opvangcontainers/opvangvatenxuomil
4vergaarbak(ken)
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vergaarbak(ken)


Explanation:
Educated guess

Voorbeeldjes:

... a) de in riolen, kuilen, kelders, welputten, regenputten, kuipen, vergaarbakken
of andere soortgelijke plaatsen tewerkgestelde werknemers wanneer zij in ...

meta.fgov.be/pdf/pk/nlkfi01.pdf

... kan de voorgeschreven veiligheidsvoorzieningen toepassen bij het aanbrengen van
goten, hemelwaterafvoeren, ontvang-/vergaarbakken aan/op daken/gevels. ...

www.intechnium.nl/images/CE300.doc

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opvangbakken/opvangcontainers/opvangvaten


Explanation:
(au pluriel comme dans la phrase source)

réservations et caniveaux prévus pour le passage des câbles électriques et autres conduites de fluides,
fondations éventuelles de machines qui peuvent comporter des socles antivibratiles et doivent satisfaire à des exigences dimensionnelles et de nivellement particulières,
fosses servant à l'accumulation de certains déchets ou de capacités de réserves de liquides,
bacs de rétention de liquides dangereux souvent imposés sous les réservoirs ou les citernes fixes ou mobiles,
galeries en sous-sol : elles sont

zie link 2:
Producten

Opvangbakken
Meestal gebruikt voor kleinschalige opslag van 200 liter oliedrums, kunststof vaten van 60, 40 en 25 liter en allerhande kleinere emballage.


Containers
Heeft u meerdere pallets met milieugevaarlijke stoffen op te slaan, dan kunnen containers een betere oplossing vormen. Leverbaar in standaard en brandwerende uitvoering.


Vatenparken
Heeft u echt grote hoeveelheden staan dan vormen vatenparken een uiterst effectieve opslagmethode.

Vatenstellingen
Een variatie op vatenparken vormen de vatenstellingen. Vaak een veel voordeliger oplossing die voor de meeste stoffen toegestaan is. Beslist de moeite van het onderzoeken waard.



souvent utilisées pour y installer les conduites de fluides ou d'énergie, mais elles peuvent également, suivant leur importance, être utilisées pour l'installation de dispositifs de manutention continue (bande transporteuse, vis de manutention...) ; certaines galeries de dimensions importantes sont même utilisées pour la circulation des véhicules.


    Reference: http://www.inrs.fr/actualites/ed718-09-01.htm
    Reference: http://home.kok-milieu-online.nl/
xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297
Grading comment
Ik had al een vermoeden van de vertaling, maar heb nu bevestiging gekregen. De toelichting in het tweede antwoord sluit mooi op mijn tekst aan. Hartelijk bedankt voor de antwoorden.
PS: staan de teksten van de Europese Richtlijnen op het net? Ik kan ze nergens vinden.