KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

plateau de tournage

Dutch translation: opnameset


15:48 Mar 27, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: plateau de tournage
L'assistante de production assiste le directeur de production pour organiser dans les meilleurs délais, la mise en place es plateaux de tournage et autres reportages télévisés.

volgens mij klopt er toch iets niet in die zin ...
Benedicte Annys
Dutch translation:opnameset
Explanation:
van Dale F-N: plateau = set (film) (3de betekenis)
tourner un film = een film opnemen, maar dit geldt uiteraard ook voor TV en video
Vandaar: (het opstellen van de) opnameset
Selected response from:

Karel Theys
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2opnamesetKarel Theys
5van de opnamesets
Evert DELOOF-SYS
4 +1opnameset
Nienke
4Sound stage
GILOU
4film schijfNicolo


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sound stage


Explanation:
Termium

GILOU
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
film schijf


Explanation:
tournage is filmen
plateau - schijf

maybe simplistic but hey :)

Nicolo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 11

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
opnameset


Explanation:
van Dale F-N: plateau = set (film) (3de betekenis)
tourner un film = een film opnemen, maar dit geldt uiteraard ook voor TV en video
Vandaar: (het opstellen van de) opnameset

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 121

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman
2 hrs

agree  Tea Fledderus
19 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
opnameset


Explanation:
Lijkt mij goed, ik probeer zo nog verder te zoeken.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-27 16:11:49 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.granddictionnaire.com/_fs_global_01.htm
Opnameset is goed.

Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xuomil: http://www.carrousel.qc.ca/biblio/fiche.asp?code=289 www.hemus.nl/homepage.htm - 23k
3 days5 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
van de opnamesets


Explanation:
Dit behelst het opstellen van alle sets nodig voor verfilming van xyz

No references needed here

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-27 16:27:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Misschien kun je er \'van specifieke opnamesets\' van maken zodat ook het vervolg van de zin een beetje zin krijgt ( de kwaliteit van de brontekst is hier inderdaad maar zus en zo ).

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917