KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

fuseau de fabrication

Dutch translation: boltweehoek


22:15 May 14, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: fuseau de fabrication
context: wegenbouw bestek

lors des essais de réglage de l'installation il sera procédé à l'établissement du fuseau de fabrication portant sur 15 analyses.

Als ik het goed heb, is het het vlak dat door twee kurven in een diagram wordt afgesneden?! Hoe heet zoiets?

Bedankt voor je hulp,

Bram
Bram Poldervaart
Dutch translation:boltweehoek
Explanation:
fuseau = "een door twee grote cirkels begrensd gedeelte van een boloppervlak"

Ik weet nioet of je dit bedoeld.
Misschien helpt het.

Leo
Selected response from:

Leo van Zanten
United States
Grading comment
Je antwoord vanuit het Engels (grading envelope) past beter,

bedankt ( ook xuomil: in dit geval gaat het niet om een proefvlak!)

Groeten, Bram
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1=>xuomil
5boltweehoek
Leo van Zanten


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
boltweehoek


Explanation:
fuseau = "een door twee grote cirkels begrensd gedeelte van een boloppervlak"

Ik weet nioet of je dit bedoeld.
Misschien helpt het.

Leo


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/
Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8
Grading comment
Je antwoord vanuit het Engels (grading envelope) past beter,

bedankt ( ook xuomil: in dit geval gaat het niet om een proefvlak!)

Groeten, Bram

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
=>


Explanation:
Kan het hier niet gaan om een proefstrook? Fuseau heeft soms ook de betekenis van zône of strook:
Robert:
- 5. (1757). Géom. Fuseau sphérique : portion de la surface d'une sphère comprise entre deux demi-grands cercles ayant leur diamètre commun (ainsi nommée à cause de son aspect). Fuseau cylindrique, conique : partie de la surface latérale d'un cylindre, d'un cône droit à base circulaire, comprise entre deux plans passant par l'axe.


Ik doe er ook een technische tekening bij
http://www.arcade.fr/ImgWil/Doc12.pdf

en een paar (iets minder direct relevante) tweetalige sites met wat verwante terminologie. Succes!

http://www.phytoweb.fgov.be
http://www.ccb.be/factory/fsche_nl.htm
http://www.cric.be/


xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer
2 days3 hrs