KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

la côte théorique

Dutch translation: theoretische weghelling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:côte théorique
Dutch translation:theoretische weghelling
Entered by: Bram Poldervaart

06:44 May 16, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / wegenbouw
French term or phrase: la côte théorique
context wegenbouw

eisen waaraan de slijtlaag moet voldoen o.a.:
nivellement: 95% des points compris entre + ou- cm par lapport à la côte définie par les plans d'exécution.

dank voor je hulp, Bram
Bram Poldervaart
theoretische weghelling
Explanation:
Ws het de gedefinieerde helling or theoretische helling dat je zocht??
Hier is in elke geval een goede site:

[PDF] F + F F
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... met het wegdek door een ... wordt de theoretische weg- constructie ... apparatuur voor het
laboratorium Figuur 8: Bepaling van de CBR ... 8c zonder helling: restversnelling ...
cttrailf.ct.tudelft.nl/verkeerskunde/ education/vk3040/uitw3040aug99.pdf - Gelijkwaardige pagina's
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Bedankt (ook voor de aangeraden site, Groet Bram (bedankt ook aan xomil
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4theoretische weghelling
Marijke Mayer
4helling in theorie/verloop: 95% van de....in verhouding tot de ......gedefinieerde helling.xuomil


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
helling in theorie/verloop: 95% van de....in verhouding tot de ......gedefinieerde helling.


Explanation:
Robert:
Géogr. Relief formé par un talus (front) et par un plateau en pente douce à l'opposé (revers), dans une zone à couches alternées dures et tendres. Relief de côtes.

- 2. Route en pente. - Pente, raidillon, rampe. Monter, gravir la côte. Descendre une côte. - (Opposé à descente). - Montée. Côte raide, pénible. Vitesse en côte d'une automobile. Rendement en côte.


xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
theoretische weghelling


Explanation:
Ws het de gedefinieerde helling or theoretische helling dat je zocht??
Hier is in elke geval een goede site:

[PDF] F + F F
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... met het wegdek door een ... wordt de theoretische weg- constructie ... apparatuur voor het
laboratorium Figuur 8: Bepaling van de CBR ... 8c zonder helling: restversnelling ...
cttrailf.ct.tudelft.nl/verkeerskunde/ education/vk3040/uitw3040aug99.pdf - Gelijkwaardige pagina's

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 24
Grading comment
Bedankt (ook voor de aangeraden site, Groet Bram (bedankt ook aan xomil