KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

population de densité

Dutch translation: reeks referentiedichtheden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:population de densité
Dutch translation:reeks referentiedichtheden
Entered by: Bram Poldervaart

06:51 May 16, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / wegenbouw
French term or phrase: population de densité
context wegenbouw

la planche de référence a pour objectif de définir une population de densité qui servirq de référence aux densités à obtenir dans la suite du chantier. L'effectif de cette population sera composé de 30 mesures régulièrement reparties...

dank voor je hulp, Bram
Bram Poldervaart
Reeks referentiedichtheden
Explanation:
Er wordt een reeks steekproeven gedaan om de norm te bepalen waar de rest van de werkzaamheden moet aan voldoen. In dit geval zijn er theoretisch 30 steekproeven. Omdat er echter wordt gevraagd dat ze een gelijkmatige verdeling hebben, zullen dat er meer zijn of zullen de resultaten worden 'gecorrigeerd' (=gemanipuleerd ^_^). Van die steekproeven worden er 30 aanvaardbare behouden.

Toekomstige steekproeven moeten dan statistisch binnen de uiterste grenzen van de referentiereeks blijven.
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
dank je voor je uitgebreide antwoord. het lijkt me passend in de tekst, Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1verkeersintensiteitxuomil
4Reeks referentiedichtheden
Bart B. Van Bockstaele


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verkeersintensiteit


Explanation:
Dichtheid vd bevolking die gebruik maakt van het wegdek. De gekozen soort wegbedekking moet bestand zijn tegen dit gebruik: in feite hebben we het dus over de intensiteit waarmee de groep gebruikers (het verkeer) de weg verslijt.


    Reference: http://www.utrecht.nl/bestemmingsplan/voordorp/forum/index.c...
xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: Dit idee kreeg ik ook toen ik de zin las.
1 day2 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Reeks referentiedichtheden


Explanation:
Er wordt een reeks steekproeven gedaan om de norm te bepalen waar de rest van de werkzaamheden moet aan voldoen. In dit geval zijn er theoretisch 30 steekproeven. Omdat er echter wordt gevraagd dat ze een gelijkmatige verdeling hebben, zullen dat er meer zijn of zullen de resultaten worden 'gecorrigeerd' (=gemanipuleerd ^_^). Van die steekproeven worden er 30 aanvaardbare behouden.

Toekomstige steekproeven moeten dan statistisch binnen de uiterste grenzen van de referentiereeks blijven.


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 77
Grading comment
dank je voor je uitgebreide antwoord. het lijkt me passend in de tekst, Bram