KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

de hele zin

Dutch translation:


06:58 May 16, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / wegenbouw
French term or phrase: de hele zin
context wegenbouw

ik heb het idee dat deze zin niet klopt:
Il devra vérifier la condition suivante:
97% des valeurs < V E95
ou V E95 désigne le pourcentage des vides supérieur ou égal à 95% des valeurs de la planche d'essai.

dank voor je hulp, Bram
Bram Poldervaart
Dutch translation:
Explanation:
Ik denk dat ze bedoelen : 97% van de waarden < V E95, waarbij V E95 staat voor ... enz.

Wordt het nu duidelijker ?
Selected response from:

Inez Falleyn
Belgium
Grading comment
Bedankt. Het ging mij inderdaad om de vertaling van ou. De eerste keer waarbij , de tweede keer of,

(bedankt Marijke ook) Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5V E95 is het percentage lege plekken dat minstens even hoog is als 95% van de testresultaten.
Bart B. Van Bockstaele
3 +1
Inez Falleyn


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1


Explanation:
Ik denk dat ze bedoelen : 97% van de waarden < V E95, waarbij V E95 staat voor ... enz.

Wordt het nu duidelijker ?

Inez Falleyn
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Bedankt. Het ging mij inderdaad om de vertaling van ou. De eerste keer waarbij , de tweede keer of,

(bedankt Marijke ook) Bram

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karel Theys
1 hr

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
V E95 is het percentage lege plekken dat minstens even hoog is als 95% van de testresultaten.


Explanation:
Er is niets verkeerd aan de zin op zich maar daarom is hij natuurlijk nog niet juist ^_^.

95% des valeurs de la planche d'essai = 95% van de waarden van de test/het proefproject.

Voor er een groot project wordt uitgevoerd, wordt er gewoonlijk eerst een test of een proefproject uitgevoerd. De resultaten van dat proefproject worden dan gebruikt als basis voor het bepalen van de criteria van het grote project.

97% des valeurs < V E95
betekent:
97% van de waarden moet lager liggen dan V E95

V E95 is het percentage lege plekken dat gelijk is aan of hoger is dan 95% van de waarden van de test.

of beter:

V E95 is het percentage lege plekken dat minstens even hoog is als 95% van de waarden van de test.

of nog:
V E95 is het percentage lege plekken dat niet lager is dan 95% van de waarden van de test.

enz.

Je kunt natuurlijk ook letterlijker vertalen en zeggen:

Waar V E95 het percentage lege plekken is dat ....

vide kan natuurlijk ook vacuum, holte, ... betekenen. Omdat het hier over wegenbouw gaat, lijkt holte wel een plausibele vertaling voor vide.




Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 77