KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

articulation (Urgent)

Dutch translation: koppeling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:articulation
Dutch translation:koppeling
Entered by: Simone Michels

09:09 Jul 15, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Pompes
French term or phrase: articulation (Urgent)
Mentionnez dans une notice d'instructions:

Remettre en place l'articulation de la pompe.
Simone Michels
Belgium
beweegbare koppeling
Explanation:
Ben het onlangs in een vertaling tegengekomen. Eurodict bevestigt dit

groetjes

Ann
Selected response from:

AAAmedical
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank,

Simone
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5beweegbare koppeling
AAAmedical
4draaipunt/scharnierpunt
Tea Fledderus
3koppeling / verbindingAutobusek
2stelschroefKarel Theys


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
beweegbare koppeling


Explanation:
Ben het onlangs in een vertaling tegengekomen. Eurodict bevestigt dit

groetjes

Ann


    Eurodict
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 162
Grading comment
Hartelijk dank,

Simone

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
koppeling / verbinding


Explanation:
I hope I could help

Autobusek
Germany
Native speaker of: Native in FrenchFrench

30 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
stelschroef


Explanation:
Articulation betekent meestal gewricht of geleding(technisch).
Het schroefje dat als spil van een schaar dient, heet ook articulation in het FR en stelschroef in het NL (Wolters' Beeldwoordenboek). De context vind ik wat summier. Misschien valt het gewricht van de schaar wel te vergelijken met een bepaald onderdeel van de pomp?

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 121

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
draaipunt/scharnierpunt


Explanation:
Gevonden in autotechnisch woordenboek.

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 440