KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

carte d'axe

Dutch translation: encoder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:carte d'axe
Dutch translation:encoder
Entered by: Havona

11:55 Dec 31, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / folieverpakkingsmachine
French term or phrase: carte d'axe
29 Initialization Motion control drive
Initialisation des cartes d'axe à la mise sous tension

Folieverpakkingsmachine
Havona
Netherlands
encoder
Explanation:
Op een as zit een schijf met gleufjes/magnetische streepjes/magneetvelden. Dat is een encoderschijf. De markering is rondom aangebracht en daardoor is de stand van de as te herleiden.
Graag meer context.
Selected response from:

Nienke
Germany
Grading comment
Bedankt voor de hulp! Ik wist niet of "worm" bij de vorige vraag voor deze machine werd gebruikt, dus heb ik het meer "alomvattende" transportschroef gebruikt ter vertaling van vis. Maar de uitleg was wel behulpzaam!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1positioneermodule
Elisabeth Ghysels
4encoder
Nienke


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
positioneermodule


Explanation:
Na zeer lang zoekwerk, waarvan de weg haast niet na te vertellen is, voel ik me met deze vondst redelijk zeker. De weg was kort samengevat ongeveer de volgende: de Mitsubishi FX2N-20GM is een "carte d'axe"; in het Duits noemt hij Positioniermodule. En in het Nederlands bestaat het begrip "positioneermodule", in samenhang met servo-as-positioneering.

Groeten em gelukkig nieuw jaar,

Nikolaus



http://www.ip-systemes.fr/famille.asp?numPdtId=17&numFamId=5



    Reference: http://www.scsinfo.it/manuali/Pdf/MELSERVO/Motion/Tedesco/FX...
    Reference: http://www.hiflex.nl/Koerier/hitachiservo.htm
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Satie
11 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
encoder


Explanation:
Op een as zit een schijf met gleufjes/magnetische streepjes/magneetvelden. Dat is een encoderschijf. De markering is rondom aangebracht en daardoor is de stand van de as te herleiden.
Graag meer context.

Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30
Grading comment
Bedankt voor de hulp! Ik wist niet of "worm" bij de vorige vraag voor deze machine werd gebruikt, dus heb ik het meer "alomvattende" transportschroef gebruikt ter vertaling van vis. Maar de uitleg was wel behulpzaam!