KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

l’activité principale de l’établissement

Dutch translation: de hoofdactiviteit / voornaamste activiteit van de firma


07:48 Jul 3, 2003
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / Hefbruggen
French term or phrase: l’activité principale de l’établissement
Ceux-ci se présentent de multiples façons et leur choix est fonction de l’activité principale de l’établissement. A titre d’information, les formules suivantes sont les plus courantes.

Ceux-ci = Ponts élévateur
Els Peleman
Belgium
Dutch translation:de hoofdactiviteit / voornaamste activiteit van de firma
Explanation:
Succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-03 07:53:42 (GMT)
--------------------------------------------------

vb. \"De hoofdactiviteit van de firma ... bestaat in het ter beschikking stellen van
gekwalificeerd personeel voor informatica opdrachten (analyse, consulting, ontwikkeling)
met de nadruk op dienstverlening voor en tevredenheid van de klanten.\"

zie http://www.input.be/pg_inform_nl.htm

\"De omschrijving van de voornaamste activiteit van de onderneming moet zo precies mogelijk vermeld worden vb. \"handel\" is niet voldoende, er moet meer gepreciseerd worden bv. \"kleinhandel in sportartikelen\".\"

zie http://www.statbel.fgov.be/census/faq_nl.asp

En uiteraard is mijn \"firma\" uitwisselbaar tegen de \"onderneming\" van Linda :o)

Selected response from:

Serge L
Grading comment
Bedankt allebei :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4de hoofdactiviteit / voornaamste activiteit van de firmaSerge L
3hoofdactiviteit van de ondernemingLinda Ferwerda


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de hoofdactiviteit / voornaamste activiteit van de firma


Explanation:
Succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-03 07:53:42 (GMT)
--------------------------------------------------

vb. \"De hoofdactiviteit van de firma ... bestaat in het ter beschikking stellen van
gekwalificeerd personeel voor informatica opdrachten (analyse, consulting, ontwikkeling)
met de nadruk op dienstverlening voor en tevredenheid van de klanten.\"

zie http://www.input.be/pg_inform_nl.htm

\"De omschrijving van de voornaamste activiteit van de onderneming moet zo precies mogelijk vermeld worden vb. \"handel\" is niet voldoende, er moet meer gepreciseerd worden bv. \"kleinhandel in sportartikelen\".\"

zie http://www.statbel.fgov.be/census/faq_nl.asp

En uiteraard is mijn \"firma\" uitwisselbaar tegen de \"onderneming\" van Linda :o)



Serge L
PRO pts in pair: 520
Grading comment
Bedankt allebei :)

2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hoofdactiviteit van de onderneming


Explanation:
Keuze is gebaseerd op de hoofdactiviteit.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223