KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

lignes de flashage

Dutch translation: flashage


07:55 Jan 14, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: lignes de flashage
atelier de pré-presse (deux lignes de flashage et un département copie)
ann huwaert
Dutch translation:flashage
Explanation:
"Er bestaan verschillende drukprocédés. Het offset drukken wordt het meest gebruikt en is dan ook de meest klassieke manier om te drukken op papier, op licht karton, kalk en vinyl voor stikkers (voor gebruik binnen). Het digitale drukken is een nieuwe techniek, die de flexibiliteit en snelheid van het opstarten verhoogt door het afschaffen van een stap in de prepress fase (flashage). Heliogravure (hoog volume drukwerk) wordt gebruikt om grote oplages te drukken (catalogi etc). Serigrafie maakt drukken op andere materialen dan papier mogelijk, zoals plastiek, karton, stof, enz. Flexografie is ideaal om in relief te drukken en wordt hoofdzakelijk gebruikt voor verpakkingen (zakken, papier, dozen, cellofaan; …) en grote volumes."

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5lijnen voor het maken van films
Gerard de Noord
4 +1flashageSerge L
4twee offset-lijnen en een kopieerafdelingxxxNicolette Ri
3Offsetdrukkerij -Elène Klaren
3highlightsEls Peleman


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
highlights


Explanation:
-

Els Peleman
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 74

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
flashage


Explanation:
"Er bestaan verschillende drukprocédés. Het offset drukken wordt het meest gebruikt en is dan ook de meest klassieke manier om te drukken op papier, op licht karton, kalk en vinyl voor stikkers (voor gebruik binnen). Het digitale drukken is een nieuwe techniek, die de flexibiliteit en snelheid van het opstarten verhoogt door het afschaffen van een stap in de prepress fase (flashage). Heliogravure (hoog volume drukwerk) wordt gebruikt om grote oplages te drukken (catalogi etc). Serigrafie maakt drukken op andere materialen dan papier mogelijk, zoals plastiek, karton, stof, enz. Flexografie is ideaal om in relief te drukken en wordt hoofdzakelijk gebruikt voor verpakkingen (zakken, papier, dozen, cellofaan; …) en grote volumes."

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.bobex.be/bobex/control/info?language=nl&jsp=bg_pr...
Serge L
PRO pts in pair: 520

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bernadette schumer
2 hrs
  -> Merci Bernadette!

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Offsetdrukkerij -


Explanation:

1. comprendre le flashage

ces appareils sont destinés à la production de films offset en quadrichromie, bi- ou mono-chromie - pour qu'une flasheuse «fonctionne» il faut la séparer en trois parties bien distinctes:
A- le rip ou traducteur post-script, servant à transformer les données du fichier: polices, images, fonds, séparations des couleurs en mode «raster/point».
B- la flasheuse ou unité d'exposition; elle recevra les données du rip et les transmettra à l'unité laser qui «flashera» sur un film photosensible.
C- la développeuse comme son nom l'indique: elle développera les films exposés dans la flasheuse, par action d'un révélateur et d'un fixateur.




    Reference: http://www.epfl.ch/repro/offset/flashage.htm
Elène Klaren
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 174

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
twee offset-lijnen en een kopieerafdeling


Explanation:
het gaat hier om de algemene beschrijving van de drukkerij

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-14 09:16:57 (GMT)
--------------------------------------------------

N.B. drukkerijen hebben het hier meestal over flashage als ze offset bedoelen. Eigenlijk is flashage een onderdeel van het offsetprocédé.
Ik heb er eens een boekje over opgeslagen (Drukwerproductie en begeleiding, David Bann, uitg. Gaade). Dit noemt geen aparte naam voor flashage, of je zou zoiets als \"fotografische vervaardiging van beelddragers\" moeten gebruiken. Maar misschien bestaat het wel, uiteindelijk is mijn boekje van 1985.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 824

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
lijnen voor het maken van films


Explanation:
Dus waar van digitale bestanden films worden gemaakt voor het drukken.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 527