KudoZ home » French to Dutch » Tech/Engineering

maîtrise d'oeuvre

Dutch translation: bouwheerschap


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:maîtrise d'oeuvre
Dutch translation:bouwheerschap
Entered by: Jan Willem van Dormolen

14:58 Mar 11, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
French term or phrase: maîtrise d'oeuvre
Dit gaat over de bouw van een huis.
De hele zin:
La mission réalisée ne relève pas d'une mission de maîtrise d'oeuvre ou d'une mission d'architecte.
(de deskundige dekt zich dus in - er moet nog meer onderzoek gedaan worden naar...?)
Jan Willem van Dormolen
Netherlands
bouwheerschap
Explanation:

[PDF] 06 CHAPITRE VI.doc
Format de fichier: PDF/Adobe Acrobat - Version HTML
... les travaux de la part du ou des propriétaires - la maîtrise d’ouvrage - …. ... van
de eigenaar(s) om de werken uit te voeren - het bouwheerschap - …. ...
www.beliris.be/pdf/06.pdf - Pages similaires

[PDF] 01 CHAPITRE I.doc
Format de fichier: PDF/Adobe Acrobat - Version HTML
... et l'Etat Fédéral, prévoit que le MCI assure la maîtrise d'ouvrage et la ... de NMBS
en de Federale Staat, voorziet dat het MVI het bouwheerschap verzekert en ...
www.beliris.be/pdf/01.pdf - Pages similaires
[ Autres résultats, domaine www.beliris.be ]
Selected response from:

bernadette schumer
Luxembourg
Grading comment
Dankje. Dit past het beste.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bouwheerschap
bernadette schumer
3een taak van de bouwdirectie
Gerard de Noord


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
une mission de maîtrise d'oeuvre
een taak van de bouwdirectie


Explanation:
Heb je deze pagina gelezen? http://www.anil.org/guide/Accession/maitoeu.htm
dan is de vertaling van Eurodicatom
ontwerp van het projekt en toezicht op de uitvoering
zo slecht nog niet.

maître d'oeuvre (bouwheer, bouwdirectie):
iedere natuurlijke of rechtspersoon die voor rekening van de opdrachtgever zorg draagt voor het ontwerp en/of de uitvoering en/of het toezicht op de uitvoering van het bouwwerk

Reference Richtlijn 92/57/EEG van de Raad betreffende de minimumvoorschriften inzake veiligheid en gezondheid voor tijdelijke en mobiele bouwplaatsen
(1)
TERM bouwdirectie

Reference Richtlijn 92/57/EEG van de Raad betreffende de minimumvoorschriften inzake veiligheid en gezondheid voor tijdelijke en mobiele bouwplaatsen;PB 1992 L 245/7


Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 527

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bouwheerschap


Explanation:

[PDF] 06 CHAPITRE VI.doc
Format de fichier: PDF/Adobe Acrobat - Version HTML
... les travaux de la part du ou des propriétaires - la maîtrise d’ouvrage - …. ... van
de eigenaar(s) om de werken uit te voeren - het bouwheerschap - …. ...
www.beliris.be/pdf/06.pdf - Pages similaires

[PDF] 01 CHAPITRE I.doc
Format de fichier: PDF/Adobe Acrobat - Version HTML
... et l'Etat Fédéral, prévoit que le MCI assure la maîtrise d'ouvrage et la ... de NMBS
en de Federale Staat, voorziet dat het MVI het bouwheerschap verzekert en ...
www.beliris.be/pdf/01.pdf - Pages similaires
[ Autres résultats, domaine www.beliris.be ]


bernadette schumer
Luxembourg
Native speaker of: French
PRO pts in pair: 250
Grading comment
Dankje. Dit past het beste.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carole Raes
22 mins