KudoZ home » French to Dutch » Telecom(munications)

empreinte vocale

Dutch translation: spraaklabel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:empreinte vocale
Dutch translation:spraaklabel
Entered by: xxxNicolette Ri

20:42 Mar 6, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Telecom(munications)
French term or phrase: empreinte vocale
"Votre téléphone vous permet d'attribuer une empreinte vocale aux noms de votre répertoire. " Je kan dan bellen door de naam uit te spreken.
Wie heeft er een idee? Vast bedankt
xxxNicolette Ri
stemdrukknop
Explanation:
stemdrukknop

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 38 mins (2004-03-06 22:21:10 GMT)
--------------------------------------------------

Advanced voice features like handsfree functions, speed and voice dialing let you hook up with colleagues, partners and customers with ease

http://www.nokia.com/nokia/0,8764,43081,00.html
Selected response from:

George Vardanyan
Grading comment
De Engelse term - voice label - leidde tot het Nederlands, spraaklabel. Zie http://nl.altavista.com/web/results?q=spraaklabel&kgs=1&kls=1&avkw=aapt
Een onderdeel van spraakherkenning. Deze term wordt blijkbaar gebruikt door de fabrikanten, maar vocaal herkenningsteken of iets dergelijks kan ook.
Gerard, het gaat in dit geval niet speciaal om beveiliging, maar alleen om herkenning van de uitgesproken naam. Zeg je "Kees" dan moet de telefoon Kees bellen (en hoeft niet te gaan blaffen!). Bij beveiliging heb je waarschijnlijk een ander woord (vocaal patroon?).
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bellen met stemherkenningPatricia Roekens
4gesproken wachtwoord
Gerard de Noord
3stemdrukknop
George Vardanyan


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bellen met stemherkenning


Explanation:
in het Engels: voice recognition dialling

Patricia Roekens
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  George Vardanyan: het gaat niet van de gewone stemherkenning maar een uigebreide functie - stemnummerkeuze. in het Engels - voice key
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stemdrukknop


Explanation:
stemdrukknop

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 38 mins (2004-03-06 22:21:10 GMT)
--------------------------------------------------

Advanced voice features like handsfree functions, speed and voice dialing let you hook up with colleagues, partners and customers with ease

http://www.nokia.com/nokia/0,8764,43081,00.html

George Vardanyan
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 1
Grading comment
De Engelse term - voice label - leidde tot het Nederlands, spraaklabel. Zie http://nl.altavista.com/web/results?q=spraaklabel&kgs=1&kls=1&avkw=aapt
Een onderdeel van spraakherkenning. Deze term wordt blijkbaar gebruikt door de fabrikanten, maar vocaal herkenningsteken of iets dergelijks kan ook.
Gerard, het gaat in dit geval niet speciaal om beveiliging, maar alleen om herkenning van de uitgesproken naam. Zeg je "Kees" dan moet de telefoon Kees bellen (en hoeft niet te gaan blaffen!). Bij beveiliging heb je waarschijnlijk een ander woord (vocaal patroon?).

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gesproken wachtwoord


Explanation:
Stemherkenning als beveiliging tegen gebruik door onbevoegden.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4