KudoZ home » French to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

le trousseau de la mariée

Dutch translation: de uitzet van de bruid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:le trousseau de la mariée
Dutch translation:de uitzet van de bruid
Entered by: Veerle Gabriels

14:38 Mar 31, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Textiles / Clothing / Fashion
French term or phrase: le trousseau de la mariée
het bruidspakket?
Veerle Gabriels
Belgium
de uitzet van de bruid
Explanation:
Staat in Van Dale (Groot WB en F-N).
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
dankuwel allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3de uitzet van de bruidErik Boers
3 +3huwelijksuitzet
Nathalie van Rijsbergen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
huwelijksuitzet


Explanation:
huwelijksuitzet

Nathalie van Rijsbergen
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronique Vandendriessche: Denk ik ook. Wat Erik schrijft is zeker juist, ik weet gewoon niet of de verduidelijking 'van de bruid' erbij moet want de uitzet slaat enkel op de bruid dacht ik... Misschien is 'uitzet' alleen dan de beste oplossing? Mvg
3 mins

neutral  Elène Klaren: Beter alleen uitzet dan.
2 hrs

agree  ilse van haneghem: ja, uitzet
2 hrs

agree  Sherefedin MUSTAFA
4 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
de uitzet van de bruid


Explanation:
Staat in Van Dale (Groot WB en F-N).

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
dankuwel allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek: of gewoon alleen uitzet
1 min

agree  Elène Klaren: Inderdaad Jacqueline. Een uitzet is van de bruid, niet van het huwelijk...
2 hrs

agree  Sherefedin MUSTAFA
4 hrs