KudoZ home » French to Dutch » Tourism & Travel

, aire de parcours accro-branches,

Dutch translation: survivaltocht door de boomtoppen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:, aire de parcours accro-branches,
Dutch translation:survivaltocht door de boomtoppen
Entered by: Adela Van Gils

06:27 May 17, 2005
French to Dutch translations [Non-PRO]
Tourism & Travel
French term or phrase: , aire de parcours accro-branches,
een parcoursterrein/traject "accro-branches. Ik begrijp dat het hier gaat om een terrein/bos/ waar allerlei activiteiten worden georganiseerd in relatie tot de natuur. Maar hoe vertaal ik dit naar het Nederlands.
Accro-brances is een eigen naam, maar toch.
Verder geen tekst. Is puur opsomming van allerlei activiteiten.
Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
survivaltocht door de boomtoppen
Explanation:
of boomtopavontuur, beide gezien in de Kampioen van de ANWB, of boomkroonpad (wordt volgens een collega voor zoiets in Drenthe gebruikt)
Selected response from:

Jos Sjollema
Grading comment
Hartelijk bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +2survivaltocht door de boomtoppenJos Sjollema
2bibberpiste / -parcoursrodi


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
survivaltocht door de boomtoppen


Explanation:
of boomtopavontuur, beide gezien in de Kampioen van de ANWB, of boomkroonpad (wordt volgens een collega voor zoiets in Drenthe gebruikt)

Jos Sjollema
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Hartelijk bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elène Klaren
50 mins

agree  Tea Fledderus
54 mins

44 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bibberpiste / -parcours


Explanation:
zo wordt het in het België vertaald:
Tijdens de bibberpiste nemen wij u mee op een tocht van de ene boomtop naar de andere. Met behulp van evenwichtsbalken, kabelbruggen, netten… blijven we een hele tijd op zo’n 12 meter boven de grond om de bomen eens op een ‘hoger’ niveau te leren kennen


    Reference: http://www.lpm.be
rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4